تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۹۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتخب مردم شادگان در مجلس:
تالاب شادگان در نیشکر مُرد
روانه شدن پساب‌های نیشکر مرگ تدریجی است که بزودی باعث نابودی نخلستان‌ها و تالاب بین المللی شادگان می‌شود
منتخب مردم شادگان در مجلس دهم گفت: روانه شدن پساب‌های نیشکر مرگ تدریجی است که بزودی باعث نابودی نخلستان‌ها و تالاب بین المللی شادگان می‌شود.

مجید ناصری‌نژاد عصر امروز با اشاره به ظرفیت بالای تالاب بین‌المللی شادگان اظهار کرد: متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی تامین حق‌آبه تالاب شادگان از رودخانه جراحی را از خواسته‌های مردم اعلام کرد و گفت: اگر مسئولان دنبال سرسبزی، گردشگری و از همه مهم‌تر محیط زیست تالاب بین المللی شادگان هستند باید اولین و مهمترین کار یعنی دادن حق آبه تالاب از رودخانه جراحی را پیگیری و محقق سازند.

وی افزود: چرا سازمان محیط زیست با وجود برگزاری ده‌ها همایش و سمینار حق‌آبه تالاب بین‌المللی شادگان را مطالبه و پیگیری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون در هر ثانیه پنج متر مکعب آب باید از رودخانه جراحی روانه تالاب شادگان شود گفت: سه سال است که این سهمیه داده نشده است.

ناصری‌نژاد با انتقاد از روانه شدن پساب‌های نیشکر در تالاب شادگان گفت: تصور می‌شود که تالاب شادگان در حال حاضر پر از آب است اما متاسفانه این آب نیشکر است که در تالاب می‌ریزد و شوری آن گاهی از آب دریا بیشتر است.

منتخب مردم شادگان در مجلس دهم افزود: شوری آب تالاب گاهی به 50 هزار ای.سی می‌رسد اما شوری آب دریا 40 هزار ای.سی است.

وی ادامه داد: آب نیشکر برای تالاب شادگان همانند خوردن گوشت مرده برای انسان در وقت ضرورت است چرا که مجبوریم برای عدم مرگ از آن استفاده کنیم اما روانه شدن این پساب‌ها مرگ تدریجی است که بزودی باعث نابودی نخلستان‌ها و تالاب بین المللی شادگان می‌شود.

نماینده شادگان با تاکید مجدد بر استفاده بهتر از ظرفیت تالاب شادگان گفت: باید فاصله شهر شادگان تا شهر دارخوین را به عنوان منطقه گردشگری به دنیا معرفی کنیم.

ناصری‌نژاد در پایان خواستار ساخت پارک بزرگ پرندگان و افزایش تعداد اسکله‌ها در تالاب بین‌المللی شادگان شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: تالاب شادگان
:
:
:
آخرین اخبار