تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذب دانشجویان خارجی در اولویت دانشگاه چمران اهواز
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین برنامه‌های دانشگاه در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: جذب دانشجویان خارجی یکی از اولویت‌های دانشگاه است که اکنون در این زمینه فعالیت می‌کنیم
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین برنامه‌های دانشگاه در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: جذب دانشجویان خارجی یکی از اولویت‌های دانشگاه است که اکنون در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

دکتر غلامحسین خواجه با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران به‌عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور در اجرای نقشه جامع علمی کشور رسالت مهمی دارد و ما توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف شناسایی می‌کنیم که بتوانیم بر اساس این توانمندی‌ها در اجرای نقشه جامع علمی کشور همکاری کنیم.

وی ادامه داد: در استان باید مدیران اجرایی دستگاه‌ها با هم و با دانشگاه‌ها همکاری کنند تا بتوانند به‌عنوان پشتیبان در اجرای نقشه جامع عمل کنند.

خواجه با اشاره به برنامه‌های علمی دانشگاه شهید چمران گفت: ما در دانشگاه برنامه پنج ساله تدوین کردیم که مربوط به سال‌های 89 تا 90 بوده است که البته برنامه‌ها با توجه به تغییرات و تحولات چند ساله نیاز به بازنگری دارد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این برنامه‌ها و تغییرات جدید می‌تواند هم روی مسئله دانش‌بنیان شدن تمرکز داشته باشد و هم روی استعدادیابی که در مناطق مختلف کشور به خصوص در خوزستان داریم، البته بخشی از آن‌ها شناسایی شده‌اند و ما در خوزستان در زمینه‌های مختلف به خصوص همکاری‌های بین‌المللی بین کشور عراق و ایران و دانشگاه شهید چمران اقدامات خوبی داشته ‌ایم.

وی افزود: جذب دانشجویان خارجی یکی از اولویت‌های ما است که اکنون روی آن فعالیت می‌کنیم و در هر حال حاضر تعدادی از دانشجویان کشورهای مختلف را جذب کرده‌ایم.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر خواجه در پایان خاطر‌نشان ساخت: ما در زمینه‌های نفت و گاز و پتروشیمی هم برنامه‌هایی برای اجرا داریم و همچنین در زمینه‌های آب و برق استعداد و توانمندی‌های زیادی در منطقه وجود دارد که می‌توانیم از این توانمندی‌ها هم در جهت برآورده کردن نیازهای استان و هم در جهت پیاده‌سازی نقشه جامع علمی کشور بهره‌برداری کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار