تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر آبادان:
ضرورت ساماندهی دستفروشان در آبادان
عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر آبادان بر ضرورت ساماندهی و شناسنامه دار کردن دستفروشان در این شهر تاکید کرد
عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر آبادان بر ضرورت ساماندهی و شناسنامه دار کردن دستفروشان در این شهر تاکید کرد.

خلیل جنامی در جلسه علنی پیش از ظهر امروز دوشنبه شورا با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: این شعار ابتدا بایستی از شورا و شهرداری آغاز شود، مردم با اقتصاد مقاومتی آشنایی دارند و سختی‌های فراوانی را تاکنون تحمل کرده‌اند.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌هایی که با هزینه بیت المال در آبادان کلید می‌خورند به دلیل عدم نگهداری درست پس از اندک مدتی از بین می‌روند که از جمله آن می‌توان به افتتاح چندین پارک اشاره کرد که به دلیل عدم آبیاری مناسب تبدیل به برهوت شده‌اند.

عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر آبادان با تاکید بر حذف پروژه‌های زائد و پرداختن به پروژه‌هایی با خدمات عمومی بیشتر اظهار کرد: موضوع ساماندهی و شناسنامه دار کردن دستفروشان بایستی به صورت خاص پیگیری و به سرانجام برسد.

جنامی تصریح کرد: برای این منظور بایستی کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، شورای شهر، شهرداری، نیروهای انتظامی، قضایی، امنیتی و راهور تشکیل و در جهت ساماندهی دستفروشان اقدام و عمل کنند.

وی گفت: منظور ما از تعیین تکلیف دستفروشان یعنی ساماندهی نه قلع و قمع آنان، لذا دستفروشان بایستی برای فراهم سازی امکانات بهتر و مناسب‌تر برای خود آنان با شهرداری همکاری کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان بار دیگر بر لزوم ساماندهی و نظارت بهداشتی و صنفی و مقابله با پدیده دستفروشی و سد معبر در نقاط مختلف شهری، تشکیل جلسه شورای شهر با اتاق اصناف با هدف جلوگیری از انجام دستفروشی توسط واحدهای صنفی، برنامه ریزی جدید برای بازار شب یا روز با ایده‌های خلاقانه فرهنگی و دارای جاذبه گردشگری با بهره گیری از ظرفیت‌های شهر همچون بازارچه‌های ساحلی و الگوگیری از بازارهای دستفروشی در سایر کشورهای پیشرفته، ارائه فراخوان طراحی بازارهای جدید و جذاب دستفروشان با رویکرد صنفی و نزدیک به محلهای خرید اصلی و دارای امکانات امنیتی، بهداشتی و تحت نظارت بازرسان بهداشت و اصناف در مبحث دستفروشان تاکید کرد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار