تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۹۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۸ فروردین سالروز مقاومت مردم هندیجان
۱۸ فروردین ماه روز مقاومت و ایستادگی مردم هندیجان در مقابل رژیم منهوس بعثی در جنگ ۸ سال دفاع مقدس بود
امام جمعه شهرستان هندیجان گفت: ۱۸ فروردین ماه روز مقاومت و ایستادگی مردم هندیجان در مقابل رژیم منهوس بعثی در جنگ ۸ سال دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی شمیل پور اظهارداشت: در جریان بمباران هوایی رژیم منحوس و دست نشانده بعثی در 18 فروردین سال 1367 به شهرستان هندیجان این روز به عنوان روز مقاومت مردم هندیجان در شورای فرهنگ عمومی  شهرستان هندیجان تصویب شده و ما هر ساله این روز را با برگزاری مراسم یادبودی گرامی می‌داریم.

وی گفت: 18 فروردین ماه روز هندیجان در واقع روز بصیرت، مقاومت و از خودگذشتگی مردم هندیجان است این روز عظیم می‌تواند به عنوان ایام مهم در بصیرت افزایی این مردم نامید چرا که مردمی اینگونه مقاوم در برابر هجمه‌های دشمنان که خون بی گناه آنها را ریختند هیچگاه سکوت نکردند و صحنه‌های انقلاب را ترک نکردند.

امام جمعه هندیجان بیان کرد: مردم ولایتمدار هندیجان با تاسی از نام حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام جوانمردانه در مقابل دشمن بعثی ایستادند و این دشمن ذلیل را به ذلت کشاندند و هرگز آرمانهای والای اسلام و نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را ترک نکردند و تاکنون پشتیبان ولی فقیه زمان خود هستند و در همه صحنه‌های انقلابی این را به اثبات رساندند.

شمیل پور اظهار کرد: بنده روز هندیجان را به همه مردم و بخصوص خانواده‌های معزز شهداء تبریک می‌گویم و از همه مردم و خانواده‌های شهدا و خانواده‌های شهیدان بمباران هوایی دعوت می‌کنم در مراسم این روز عزیز حضور پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان عنوان کرد: زنده کردن نام شهدا کمتر از شهادت نیست، زنده نگه داشتن نام شهدا به اسم و گزارش نیست بلکه با اقدام و عمل است، ما مدیون شهداء هستیم و افتخار می‌کنیم رهرو این عزیزان سفر کرده هستیم. افتخار شهداء این است که زنده هستند و فقط زنده می‌تواند مرده را زنده کند. همه ما مرده هستیم و از شهدای بزرگوار درخواست داریم ما را زنده کنند و با نور معرفت الهی آشنا سازند.

وی در پایان گفت: در تاریخ 18/1/1367 ساعت 13 شهرستان هندیجان بوسیله دو جنگنده متجاوز رژیم بعثی بمباران شد این بمباران در سه نقطه هندیجان صورت گرفت در این حمله ناجوانمردانه 25 تن از همشهریان ما به شهادت رسیدند.

این 25 نفر که شهید شدند از خانواده‌های صابری، گندمکار، حیدری، مستطابی و بهبهانی بوده اند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار