تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۴۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
انتقال آب به بوشهر کشاورزی هندیجان را نابود می‌کند
فرماندار هندیجان گفت: انتقال آب رودخانه زهره منجر به نابودی کامل کشاورزی در این شهرستان می‌شود
فرماندار هندیجان گفت: انتقال آب رودخانه زهره منجر به نابودی کامل کشاورزی در این شهرستان می‌شود.

احمد جعفری نسب  اظهار کرد: پروژه انتقال آب رودخانه زهره سال گذشته مطرح و اجرای آن منتفی شد و بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دارد، این پروژه اکنون در حال اجرا نیست.  

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم پروژه مذکور اجرایی شود، افزود: وزیر نیرو دستور جلوگیری از اجرای پروژه انتقال آب رودخانه زهره را صادر کرده بود و حق آبه‌ای در خصوص این پروژه تصویب نشده است.

جعفری نسب تصریح کرد: افرادی در استان بوشهر پیگیر اجرای این پروژه هستند اما ما از اجرای این پروژه جلوگیری می‌کنیم زیرا در صورت اجرای این پروژه، بخش کشاورزی شهرستان هندیجان کاملا نابود می‌شود.

وی با بیان اینکه آبیاری اراضی استان از طریق رودخانه زهره در اولویت است، خاطرنشان کرد: شغل بیش از 70 درصد مردم شهرستان هندیجان، کشاورزی است و معیشت غالب مردم از این طریق تامین می‌شود. با توجه به اینکه مساحت اراضی کشت آبی در هندیجان 27 هزار هکتار است، با انتقال آب رودخانه زهره معیشت مردم تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: تمام مسئولان بر این باورند که انتقال آب رودخانه زهره به استان بوشهر نباید اجرایی و عملیاتی شود و همچنین با توجه به اهمیت آب در بخش کشاورزی از مسئولان این بخش می‌خواهیم با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری نسبت به مدیریت بهینه منابع آبی استان اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار