تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب جمعه اهواز:
داشتن موشک برای دفاع از حقوق خود در مذاکرات لازم است
امام جمعه اهواز با بیان این‌که موشک‌های ما برای تجاوز نیست بلکه برای دفاع داشتن این امکانات واجب است، گفت: باید قدرت دفاع از خود را داشته باشیم که بر سر میز مذاکرات نیز بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم
امام جمعه اهواز با بیان این‌که موشک‌های ما برای تجاوز نیست بلکه برای دفاع داشتن این امکانات واجب است، گفت: باید قدرت دفاع از خود را داشته باشیم که بر سر میز مذاکرات نیز بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه ، 20 فروردین‌ماه با اشاره به آیات "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ، وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ" (آل عمران، 102-103) به رعایت تقوای الهی توصیه و اظهار کرد: این آیات به ما دستور می‌دهد خداوند را حاضر و ناظر بدانیم. او را نافرمانی نکنیم، اوامر او را اطاعت کنیم و این حالت را تا لحظه مرگ حفظ کنیم. این آیات همچنین به حفظ اتحاد حول محور خداوند توصیه دارد و خداوند دستور داده است که از تشتت و تفرقه بپرهیزید.

وی با بیان این‌که در آستانه ماه رجب قرار دادیم، به فضیلت‌های این ماه الهی اشاره و خاطرنشان کرد: این ماه را رجب‌الأصب می‌نامند؛ به این معنا که در این ماه شریف رحمت الهی بر سر شما فرو می‌ریزد و می‌توانید مشمول رحمت الهی واقع شوید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: ایشان در سخنی فرمودند "مؤمن نیازمند سه خصلت است که تا آن‌ها را نداشته باشد، رستگار نمی‌شود؛ ویژگی اول آن است که واعظ نفس خود یا هدایت‌گر خود باشد؛ به این معنا که به حساب خود رسیدگی کند.

موسوی جزایری ادامه داد: انسانی که در شهوات فرو می‌رود، قلبش می‌میرد، بصیرتی نخواهد داشت و برای رسیدن به اهداف خود از هر راهی وارد می‌شود. این‌ها کسانی هستند که به فرموده قرآن کریم اگر آن‌ها را انذار کنی یا نکنی تفاوتی به حال آن‌ها نمی‌کند.

وی دیگر ویژگی لازم برای انسان با ایمان را پذیرش نصیحت و بهره‌مندی از دوستانی خیرخواه و ناصح دانست و با اشاره به نقش دوست در سعادت و شقاوت فرد، گفت: مؤمن باید دوستانی داشته باشد که او را هدایت کنند. دوستان ناصح و دلسوز و اهل معرفت در زندگی انسان زمینه تحول و گرایش‌های عالی را فراهم می‌کنند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: سومین عاملی که انسان مؤمن به آن نیازمند است، توفیقات الهی است. الطاف الهی همچون ماه رجب، ماه رمضان و ماه شعبان که در آن‌ها رحمت الهی شامل حال انسان می‌شود. توفیقات الهی در ماه رجب بسیار فراوان است. این ماه اولین ماه سال معنوی است.

موسوی جزایری با اشاره به فضیلت روزه‌داری به نقل حدیثی از امام صادق(ع) در این زمینه پرداخت و گفت: مطابق این حدیث کسی که یک روز از این ماه را روزه بگیرد، از سکرات موت و عذاب قبر رهایی می‌یابد. اعمال لیله‌الرغائب، اعتکاف در ماه رجب و اعمال ام‌داود در نیمه این ماه، اعمال بابرکتی برای قضاء حوائج و رفع مشکلات هستند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی گفت: مراعات تقوی آن است که واجبات را انجام دهیم، از محرمات بپرهیزیم و اخلاق اسلامی را رعایت کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو، اظهار کرد: 20 فروردین سال 85 روز دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم است که به نام روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شد و نتیجه تلاش‌های دانشمندان و محققان ایران اسلامی است.

موسوی جزایری ضمن گرامیداشت یاد شهید شهریاری، افزود: این شهید فاصله ایران را با قوی‌ترین کشورهای هسته‌ای دنیا از میان برداشت و ما را از این نظر به صف مقدم رساند. اینان از اولیاء الهی هستند که این‌گونه به ملت و کشور خود خدمت می‌کنند و افتخار می‌آفرینند.

وی در ادامه پیرامون اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال تأکید کرد که دولت و ملت باید وارد میدان عمل شوند و درباره قدرت دفاعی کشور گفت: موشک‌هایی که در کشورمان ساخته می‌شوند برای تجاوز نیست؛ چراکه اسلام به ما اجازه تجاوز نمی‌دهد؛ این موشک‌ها نیز بلکه برای دفاع است و داشتن این امکانات واجب است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره تصریح کرد: باید قدرت دفاع از خود را داشته باشیم که بر سر میز مذاکرات نیز بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم.

موسوی جزایری همچنین پیرامون اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که از خارج مأیوس شویم و به وسیله توانایی‌های ملت خودمان اقتصاد خود را فعال کنیم و از رکود خارج شویم. تأمین امنیت غذایی کشور یکی از شاخصه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری است. برای تأمین امنیت غذایی کشور باید به سراغ روستاهای خوزستان بیاییم؛ چراکه هم آفتاب دارند و هم زمین حاصلخیز و شرایط خوبی برای زراعت دارند.

وی ادامه داد: امنیت غذایی کشور وابسته به این است که جوانان بیکار خود را در خوزستان که در روستاها هستند، چه عشایر لر و چه عشایر عرب به کار بگیریم، آن‌ها را آموزش دهیم و کمک کنیم تا در زمینه دامداری، پرورش طیور، آبزیان، محصولات زراعی، باغی و لبنی و .. فعالیت کنند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: متعهد شویم این کار را پیش ببریم. مسئولان صادقانه به پاخیزند و در جهت تحقق فرمان رهبری بکوشند. ما می‌توانیم امنیت غذایی کشور را از روستاهای خوزستان تأمین کنیم. باید هر کسی را که وارد این میدان می‌شود کمک کنیم.

موسوی جزایری گفت: این‌که در ماه رجب صرفاً دعا بخوانیم و مردم گرسنه باشند، دعای ما مستجاب نمی‌شود. دست خلق را بگیریم. عبادت اصلی خدمت به همین مردم است. هر چه در توان داریم بر ما واجب است در این راه بکوشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار