تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهادکشاورزی شادگان:
کم آبی مزارع شادگان را تهدید می کند
با برقراری نوبت دهی آبرسانی به زمین های کشاورزی شهرستان، از ضررهای احتمالی کم آبی در مزارع کاسته شد ولی همچنان کم آبی مزارع کشاورزی شادگان را تهدید می کند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت:با برقراری نوبت دهی آبرسانی به زمین های کشاورزی شهرستان، از ضررهای احتمالی کم آبی در مزارع کاسته شد ولی همچنان کم آبی مزارع کشاورزی شادگان را تهدید می کند.

حمید مطرودی گفت: از مجموع 20 هزار هکتار زمین زیر کشت گندم، جو و کلزا در این شهرستان، چهار هزار هکتار از این سطح به دلیل کم آبی آسیب شدید دید.

مطرودی تصریح کرد: چنانچه آب مورد نیاز کشت بهار شهرستان تامین نشود، کشت بهاره محصول در این شهرستان متوقف شده و این موضوع نیز در نشست شورای کشاورزی شادگان مطرح شده است.

وی بابیان آمار خسارت کم آبی به محصولات کشاورزی شهرستان طی سال گذشته، افزود: پنج تا هفت هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان به دلیل کم آبی و رشد نامطلوب گندم غیر قابل برداشت است.

مطرودی افزود: پراکنش بارندگی وکم آبی، عامل اصلی خسارت به کشاورزی شهرستان شادگان است.

وی همچنین با بیان برداشت گندم ، جو و کلزا در شهرستان، گفت: برای برداشت محصولات کشت پاییزی از هفت دستگاه کمباین جهاد کشاورزی و 70 کمباین مهاجر استفاده می شود.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، پایان سال زراعی 94-93، خشکسالی هزار و 300 میلیارد تومان به کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

شهرستان شادگان دارای بیش از 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت است که تنها نیمی از این اراضی کشت می شود.

بیش از 12هزار هکتار نخیلات با دو میلیون اصله در این شهرستان وجود دارد که سالانه حدود 50هزار تن خرما برداشت می شود.

بیش از 35هزار تن محصول خرما از این شهرستان به خارج کشور صادر شده و سالانه 28 هزار تن گندم در شهرستان تولید می شود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار