تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله حیدری تشریح کرد:
جزئیات طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان
در سال 92 با تخصیص اعتبار ویژه و همت شرکت جهاد نصر و جلساتی که در سال گذشته با هیأت دولت در خصوص عملیاتی کردن همین طرح گرفته شد، طرح 550 هزار هکتاری در مسیر پیشرفت قرار گرفته و نمونه بارز یک اقتصاد مقاومتی در خوزستان رقم خورد
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در سال 92 با تخصیص اعتبار ویژه و همت شرکت جهاد نصر و جلساتی که در سال گذشته با هیأت دولت در خصوص عملیاتی کردن همین طرح گرفته شد، طرح 550 هزار هکتاری در مسیر پیشرفت قرار گرفته و نمونه بارز یک اقتصاد مقاومتی در خوزستان رقم خورد.

آیت‌الله محسن حیدری امروز با تأکید بر شعار مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندین سال مطلب راهبردی اقتصاد مقاومتی را کارشناسی شده و به صورت تخصصی مطرح کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تنها روش راهبردی برای برون‌رفت از معضلات اقتصادی فعلی مانند تحریم و آثار آن بر زندگی مردم این است که مردم و دولت روی پای خود بایستند و دولت و بخش‌های مختلف اقتصادی باید به سمت تقویت بخش تولید با نگرش درونگرایی حرکت کنند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موقعیت ویژه استان خوزستان در بحث‌های اقتصادی، بیان کرد: بیشتر طرح‌ها در این استان ملی هستند که می‌تواند زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را مهیا کند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان، تبیین کرد: این طرح حدود 20 سال پیش به دستور مقام معظم رهبری کلید خورد، اما پیشرفت آن لاک‌پشتی بود و تنها 17 درصد طرح محقق شد.

وی تبیین کرد: اما خوشبختانه در سال 92 با تخصیص اعتبار ویژه و همت شرکت جهاد نصر و جلساتی که در سال گذشته با هیأت دولت در خصوص عملیاتی کردن همین طرح گرفته شد، بالاخره طرح 550 هزار هکتاری در مسیر پیشرفت قرار گرفت و نمونه بارز یک اقتصاد مقاومتی در خوزستان رقم خورد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: طرح مقام معظم رهبری با کمک نیروهای بومی در بتواند آینده بخش کشاورزی این استان را متحول کند.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: اجرای کامل طرح می‌تواند 300 هزار فرصت شغلی در ایجاد کند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: مسائل بیکاری به مقوله استخدام در شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی مربوط نمی‌شود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام داد و جوانان را به آموزش و فعالیت در بخش تولید، کشاورزی و صنعت ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال حدود 50 درصد مواد غذایی کشور را تأمین می‌کند، تشریح کرد: وقتی در تأمین مواد غذایی به خودکفایی برسیم یعنی توانستیم دشمن را در بخش بزرگی از تحریم ناامید کنیم.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لیست‌های اخیر انتخاباتی که به نام‌ها و عناوین مختلف در اجتماع دست به دست می‌شوند، اظهار کرد: تجربه نشان داده که انتخابات در دوره دوم تحرک و نشاط دوره اول را ندارد.

آیت‌الله حیدری افزود: دعوت مردم به وسیله لیست‌های انتخاباتی سبب نشاط و فعالیت اجتماعی و ترغیب مردم در شرکت در انتخابات می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌های اجتماعی سالم علاوه بر اینکه فضای انتخابات را مهیاتر و شفاف‌تر خواهد کرد سبب خواهد شد مردم در این فعالیت‌ها به انتخاب صحیح برسند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار