تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول مطرح کرد:
آغاز فعالیت مرکز تحقیقات نانو زیست فناوری در دزفول
با توجه به نیازهای کشاورزان در تولید محصولات این حوزه، مرکز تحقیقات نانو زیست فناوری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور با محوریت صنایع تبدیلی فعالیت خود را آغاز کرده است
مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: با توجه به نیازهای کشاورزان در تولید محصولات این حوزه، مرکز تحقیقات نانو زیست فناوری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور با محوریت صنایع تبدیلی فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمد ذاکر مشوق اظهار داشت: توجه به رشد و گسترش حوزه علم و فناوری اولویت نخست خدمات آموزشی و فرهنگی امسال دانشگاه صنعتی جندی شاپور در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی است.

وی افزود: به همین جهت و با توجه به ظرفیت علمی و جغرافیایی منطقه، رشد بستر و شاخص‌های علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور در حوزه‌های مختلف آب و انرژی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول عنوان کرد: به همین جهت شورای سیاست گذاری حوزه آب و انرژی با همکاری سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان و سه سد و شرکت دز و کرخه و آبیاری شمال استان خوزستان تشکیل و آغاز به کار کرده است.

وی گفت: هم چنین با همکاری بخش‌های مختلف شهری، دبیرخانه کنترل کیفی رودخانه دز نیز با همکاری دانشگاه صنعتی جندی شاپور، فعالیت خود را آغاز کرده  و توانسته خدمات گسترده در بخش حفاظت از این بستر آبی در شمال استان خوزستان را فراهم کند.

مشوق بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها و تشکیل جلسات مشاوره امکان نظرسنجی و نیاز سنجی و نیز بررسی راه‌کارهای علمی و منطقی در حوزه آب و انرژی به نحوی مطلوب پیش بینی و فراهم شده است.

وی افزود: هم چنین با پیگیری‌های صورت گرفته مجوزهای لازم برای برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور با محوریت تاریخ و فرهنگ در دزفول انجام و به اجرا رسیده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور اظهار کرد: با برگزاری این کنگره بسیاری از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی و تاریخی منطقه بیان و یک محور مهم دیپلماسی علمی در استان گشوده می‌شود.

وی گفت: هم چنین با همکاری بخش‌های مختلف علمی و دانشگاهی آزمایشگاه این واحد دانشگاهی در شمال استان خوزستان تجهیز و با هدف توسعه خدمات پژوهشی و آموزشی به افتتاح رسید.

مشوق بیان کرد: حرکت در مسیر رشد محصولات مرتبط با حوزه فناوری و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بیان از دیگر محورهای خدماتی امسال دانشگاه صنعتی جندی شاپور بوده که به عنوان یک اولویت توسط این واحد دانشگاهی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: هم چنین با توجه به نیازهای کشاورزان در تولید محصولات این حوزه، مرکز تحقیقات نانو زیست فناوری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور با محوریت صنایع تبدیلی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: توجه به حفظ و توسعه کاوش و بازسازی آثار تاریخی سایت باستانی جندی شاپور و همکاری با شهرداری دزفول در جهت معماری شهری دزفول و توسعه خدمات کشاورزی از جمله برنامه‌ها و اهداف دانشگاه صنعتی جندی شاپور است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار