تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بندر امام خمینی(ره)؛ بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی
طی دوازده ماهه سال گذشته تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بیش از 42 میلیون تن رسید
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: طی دوازده ماهه سال گذشته تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بیش از 42 میلیون تن رسید.

سعدالله عبداللهی با اشاره به تخلیه و بارگیری 42 میلیون و 239 هزار و 107 تن کالا در این مجتمع بزرگ بندری اظهار کرد: بالغ بر 24 میلیون تن از این میزان را کالای غیر نفتی و معادل 17 میلیون و 647 هزار و 702 تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.

وی میزان رشد سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را 12 درصد عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به رونق تخلیه و بارگیری کالای نفتی در این مجتمع بزرگ بندری، تعداد کشتی‌های حامل کالاهای نفتی طی این مدت را 670 فروند برشمرد و افزود: بیش از 17 میلیون و 647 هزار و 702 تن کالای نفتی در این مدت تخلیه و بارگیری شده که نشان از رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال پیش دارد.

وی با اشاره به رونق فعالیت‌های ترانزیتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و کسب متوالی جایگاه برتر به عنوان مرز خروجی ترانزیت فرآورده‌های نفتی کشور، حجم مبادلات این نوع کالا را طی بازه سال گذشته، معادل 3 میلیون و 568 هزار و 262 تن برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: همچنین میزان جابجایی مسافر در پایانه مسافری اداره کل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر 54 هزار و 785 نفر بوده که این تعداد رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل را نشان می‌دهد.

عبداللهی با اشاره به مزیت‌های حمل و نقل کانتینری به عنوان شیوه متداول حمل و نقل دریایی، اظهار کرد: در بنادر استان خوزستان، میزان 175 هزار و 637 TEU (واحد شمارش کانتینر) در بازه زمانی 12 ماهه سال گذشته تخلیه و بارگیری شد.

وی در ادامه نقش حمل و نقل ریلی را در بنادر بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به تلاش‌های مشترک اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و راه‌آهن جنوب طی سال گذشته، از افزایش 17 درصدی حجم این نوع حمل و نقل به بیش از 2 میلیون تن در مدت مذکور خبر داد و افزود: این میزان کالا توسط 46 هزار و 893 دستگاه واگن به اقصی نقاط کشور منتقل شد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بندر امام خمینی(ره) را بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دانست و گفت: کالاهای اساسی از جمله غلات، برنج، شکر و نهاده‌های کشاورزی و دامی از عمده کالاهایی است که طی این مدت در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شده است. همچنین مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، سنگ آهن و کودشیمیایی نیز از دیگر کالاهای عمده‌ای بودند که طی این مدت بارگیری شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار