تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضايتي معاون عمراني وزير كشور از روند اجرای متروي اهواز
پروژه قطار شهري اهواز از سال 1385 آغاز شده اما تاكنون حدود 27 درصد پيشرفت دارد. بر اساس آخرين وعده مسئولان، فاز نخست متروي اهواز شامل هفت كيلومتر و شش ايستگاه قرار بود كه آبان 1394 به بهره برداري برسد
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور گفت: اختصاص بيش از 10 هزار ميليارد ريال اعتبار به شهرداري ها براي ساماندهي پسماندها در بودجه امسال پيشنهاد شده است.

هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در بازديد از طرح گردشگري ساحلي بهمنشير، اظهار كرد: در بودجه سال 1395 طرح ساماندهي پسماندها و حمل و نقل شهري با اولويت شهرهاي ساحلي پيشنهاد شده كه در صورت تصويب در مجلس تحولي در شهرها بوجود مي آيد.

وي افزود: هم اكنون بخش كمي از زباله هاي شهري به صورت بهداشتي دفن مي شود و اين طرح در راستاي كاهش اثرات و آلودگي هاي زيست محيطي پسماندهاي شهري از جمله تبديل پسماند به كود يا تبديل استحصال برق از زباله اجرا مي شود.

*ادامه نارضايتي از متروي اهواز

معاون عمراني وزير كشور همچنين با اعلام نارضايتي از روند اجراي طرح قطارشهري اهواز گفت: اختلاف ها بين كارفرما و پيمانكار باعث ركود طرح قطارشهري اهواز شده است.

وي تصريح كرد: پيشرفت طرح متروي اهواز، به رغم اولويت اين طرح، در دو سال گذشته به هيچ وجه رضايت بخش نبوده است.

خندان دل با تاكيد بر برون رفت از ركود اين طرح افزود: امروز در جلسه اي با حضور اعضاي شوراي قطارشهري اهواز از جمله استاندار و رئيس شوراي شهر اهواز اين مساله بررسي شده است.

وي درباره تصميم قبلي مبني بر فسخ قرارداد با پيمانكار متروي اهواز اضافه كرد: تصميم ها بايد بر اساس منافع شهر و مسائل كارشناسي اتخاذ شود.

معاون امور عمراني وزيركشور همچنين با بيان اينكه اهواز جزو معدود شهرهاي داراي رودخانه دائمي است گفت: اين شهر مي تواند به يكي از قطب هاي گردشگري كشور تبديل شود و در سال هاي اخير ايده هاي خوبي براي بهره برداري از ساحل اين رودخانه فراهم شده كه مي تواند براي شهر سرزندگي و شادابي به ارمغان بياورد.

وي درمرداد 1394 نيز جلسه اي براي حل مشكلات متروي اهواز در اين شهر برگزار كرد. در اين جلسه مسئولان خوزستاني خلع يد پيمانكار چيني اين طرح (شركت كيسون) را خواستار شده بودند.

پروژه قطار شهري اهواز از سال 1385 آغاز شده اما تاكنون حدود 27 درصد پيشرفت دارد. بر اساس آخرين وعده مسئولان، فاز نخست متروي اهواز شامل هفت كيلومتر و شش ايستگاه قرار بود كه آبان 1394 به بهره برداري برسد.

پيش تر مجري اين پروژه وعده افتتاح فاز اول قطار شهري اهواز را در فروردين ماه 1393داده بود. شركت چيني كيسون پيمانكار اين پروژه و شركت چيني نورينكو فاينانسور آن است.

*واگذاري 40 دستگاه ماشين آلات

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خوزستان نيز در اين بازديد از واگذاري 40 دستگاه ماشين آلات به شهرداري ها و دهياري هاي استان تا هفته آينده خبر داد.

احمد سياحي افزود: اسفند پارسال 42 دستگاه ماشين آلات به دهياري ها و شهرداري هاي استان واگذار شده است كه بيشتر ماشين آلات مخصوص حمل پسماند و آتش نشاني بوده است.

وي با اشاره به جلسه بررسي مشكلات متروي اهواز با معاون وزير كشور اظهار كرد: در اين جلسه تصميم هاي خوبي براي شفافيت موضوع و الزام پيمانكار به اجراي قرارداد اتخاذ شده است.

خندان دل معاون عمراني وزيركشور به همراه هياتي از مسئولان از جمله معاون عمراني استاندار خوزستان، مديركل شهري استانداري، شهردار اهواز و رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز از طرح گردشگري بهمنشير در ساحل كارون، تقاطع غيرهمسطح جوادالائمه و عمليات برش كوه در طرح پل ولايت كه توسط شهرداري اهواز در حال اجرا هستند بازديد كرد.

مجموعه ساحلي بهمنشير در منطقه عامري اهواز قرار دارد كه يكي از طرح هاي گردشگري آبي در استان به شمار مي رود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار