تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مدارس سیل‌زده
رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: با همکاری مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مدارس مناطق سیل‌زده انجام خواهد شد.

امید مقیمی‌پور اظهار کرد: مطابق هماهنگی انجام‌شده‌ با تمام مراکز بهداشت اقدامات پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های واگیردار در مدارس مناطق سیل زده که دایر هستند، انجام خواهد شد.

وی افزود: مسائل درمان و بهداشت افراد در مناطق سیل‌زده بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و از آن‌جا که یک کار تخصصی است، با جلسات منعقد‌شده در ستاد مدیریت بحران استان، اقدامات لازم جهت حفظ سلامت افراد در مدارس مناطق سیل‌زده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و آموزش‌و‌پرورش انجام خواهد شد.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان تصریح کرد: فعالیت‌ها و اقدامات جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در مدارس به‌طور معمول در طول سال تحصیلی انجام می‌شود‌ و اکنون با توجه به وضعیت پیش‌آمده قطعاً به‌صورت ویژه افزایش خواهد یافت.

مقیمی‌پور ادامه داد: این اقدامات در 2 زمینه انجام می‌شود؛ در بخش نخست آموزش دانش‌آموزان و معلمان و آشنایی آن‌ها با بیماری‌ها و راهکارهای مقابله در برنامه قرار دارد که این اقدام در طول سال تحصیلی انجام می‌شود اما بخش دوم موضوع معاینه و سنجش دانش‌آموزان است که توسط مراکز تخصصی و پزشکان انجام و بیماری‌های دانش‌آموزان توسط متخصصان تشخیص داده می‌شود؛ این کار با هماهنگی آموزش‌وپرورش و معرفی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که آموزش‌وپرورش عضو ستاد مدیریت بحران استان است، گفت: برای انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز هر نوع بیماری در مدارس مناطق سیل‌زده، ابتدا مدارس شناسایی و سپس اقدامات انجام می‌شود؛ ممکن است برخی از مدارس در جریان سیل آسیب ‌دیده باشند و کلاس‌های آن در محل خود دایر نشود. آموزش‌و‌پرورش به‌عنوان هماهنگ‌کننده فعالیت‌های اجرایی بهداشتی‌‌درمانی و پیشگیری فعالیت می‌کند. در حال حاضر اگر مدرسه‌ای دچار آسیب شده باشد، کلاس‌های درس آن در محل دیگری دایر می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار