تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ماهشهر:
آمار بیكاری ماهشهر شایسته قطب پتروشیمی كشور نیست
بیش از ١٦ هزار نفر در شهرستان ماهشهر جویای شغل هستند كه این آمار شایسته قطب پتروشیمی كشور نیست
فرماندار ماهشهر گفت: بیش از ١٦ هزار نفر در شهرستان ماهشهر جویای شغل هستند كه این آمار شایسته قطب پتروشیمی كشور نیست.

منصور قمر صبح سه شنبه در اولین نشست تخصصی توسعه و اشتغال در سال ٩٥ در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اظهار كرد: جمعیت فعلی شهرستان ماهشهر ٢٨٧ هزار نفر است كه در این زمان بیش از ١٦ هزار نفر در این شهرستان جویای شغل هستند كه این آمار شایسته قطب پتروشیمی كشور نیست و با استفاده از  ظرفیت های موجود در شهرستان می توان همه این جمعیت جویای كار را شاغل كرد.

وی افزود: كل گردش مالی استان ١٢ هزار میلیارد تومان است كه حدود هفت میلیارد این میزان مربوط به صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر است.

فرماندار ماهشهر عنوان كرد: یك كمیته توسعه و سرمایه گذاری در شهرستان فعال شده و ما به دنبال این هستیم تا بخش خصوصی را وارد استان كنیم.

قمر بیان كرد: خوشبختانه پس از برجام فضای التهاب و نگرانی برای سرمایه گذاری در استان كاهش یافته است. ظرفیت های موجود در زمینه اشتغال باید به بالفعل تبدیل شود. در همین راستا بروكراسی اداری باید كاهش یابد. قوانین دست و پاگیر سرمایه گذار را نا امید می كند.

وی گفت: سپرده های سرمایه گذاری خوزستان كه اعتبار فراوانی است به حساب بانك های كشوری ارسال می شود در صورتی كه اگر تنها یك سوم این میزان به بانك های استانی واگذار شود تسهیلات ارزان و مناسب به منظور افزایش فرصت های سرمایه گذاری فراهم می شود.

بندر ماهشهر ۴۴ درصد ظرفیت اسمی ۵۷ مجتمع پتروشیمی كشور را داراست

همچنین در این مراسم عبدالرضا زرگر مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اظهار كرد: منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از سال ٧٦ شروع به فعالیت كرده و مساحت فعلی این منطقه پس از الحاق مناطق جدید بیش از دو هزار هكتار افزایش یافته است.

وی افزود: در این زمان ٥٧ مجتمع پتروشیمی در كل كشور در حال فعالیت هستند كه مجتمع های بندر ماهشهر ٤٤ درصد ظرفیت اسمی كل این میزان را تشكیل می دهند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر عنوان كرد: ١٨ واحد عمده پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حال فعالیت هستند و از بدو فعالیت تاكنون نیز ١٢٥ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه صورت گرفته و ٢٤ هزار میلیارد ریال نیز در زمینه طرح در دست اجرا، هزینه شده است.

زرگر گفت: از مجموع ١٥٠ شركت مستقر در منطقه ١٢ مورد در زمینه صنایع بالادستی، ١٥ مورد میان دستی و ١٢٩ مورد در قالب شركت های صنایع پایین دستی در حال فعالیت بوده و در این زمان ٢٧ هزار و ٣٠٠ نفر در منطقه شاغل هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار