تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۶۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی:
کشاورزان خسارت دیده زیر پوشش بیمه حمایت می‌شوند
کشاورزان خسارت دیده از سیل اخیر که محصول آنها زیر پوشش بیمه کشاورزی است حمایت می شوند
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت:کشاورزان خسارت دیده از سیل اخیر که محصول آنها زیر پوشش بیمه کشاورزی است حمایت می شوند.

عبدالرضا کریمی پور روز سه شنبه در نشستی که بمنظور رسیدگی به وضعیت بیمه سیلزدگان در فرمانداری دزفول برگزار شد افزود: از ابتدای وقوع سیل تیم های کارشناسی بیمه جهت ارزیابی خسارت وارد عمل شدند تا غرامت این کشاورزان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه بر اساس تعرفه امسال به کشاورزان خسارت پرداخت می کند گفت: بعد از ارزیابی کارشناسان و روند اداری نسبت به تامین اعتبار و پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده اقدام می شود.

کریمی پور با بیان اینکه بیشتر خسارت وارده در استان خوزستان در بخش زراعت بوده است گفت:خسارت افرادی که محصول آنها زیر پوشش بیمه است پرداخت می شود و برای کشاورزانی که محصول آنها بیمه نیست تلاش می شود از طریق ستاد مدیریت بحران حمایت شوند.

وی گفت:هنوز سیلاب در بخش هایی از استان خوزستان فروکش نکرده است که ارزیابی آنها زمانی امکان پذیر است که آب کاملا فروکش کند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:حدود پنج هزار هکتار از اراضی دزفول زیر سیل رفت که برخی از این اراضی تا 100 درصد آسیب دیده است ضمن اینکه به زیرساخت های کشاورزی از جمله انهار عمومی،شبکه های آبیاری،جاده های بین مزرعه و خود مزارع خسارت وارد شده است.

احمد زارعی با اشاره به اینکه با گذشت چند روز از طغیان رودخانه دز همچنان برخی مزارع زیر سیل هستند گفت:این اراضی و زیرساخت های کشاورزی نیاز به مرمت ،احیا و تسطیح دارند .

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود:طبق بررسی اولیه میزان خسارت وارده سیل به بخش کشاورزی حدود 840 میلیارد ریال برآورد شده است که امیدواریم مورد حمایت صندوق بیمه و ستاد بحران قرار گیرند و همکاری ها در چهارچوب وظایف ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر طیور دزفول بیمه نیستند افزود:با توجه به گستردگی شهرستان دزفول ارزیابی خسارت ها دشوار است چرا که سیل از مرکز شهر دزفول تا غرب و شرق رودخانه دز را در بر گرفته است.

حبیب الله آصفی فرماندار دزفول نیز حضور نمایندگان صندوق بیمه کشاورزی در دزفول را اقدامی برای بررسی خسارت وارده به بخش کشاورزی و پرداخت خسارت به کشاورزان عنوان کرد و گفت:تلاش می شود تا کشاورزانی که محصول آنها زیر پوشش بیمه نیست از سوی دولت حمایت شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار