تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت‌هایی که سیلاب به شوش وارد کرده است
فرماندار شوش با اشاره به خسارت های ناشی از سیلاب به این شهرستان، گفت: به راه های روستایی و تاسیسات آب رسانی، خسارت های جدی وارد شده است
فرماندار شوش با اشاره به خسارت های ناشی از سیلاب به این شهرستان، گفت: به راه های روستایی و تاسیسات آب رسانی، خسارت های جدی وارد شده است.

رضا نجاتی اظهار کرد: فرمانداری شوش در پی سیلابی که در این شهرستان رخ داد، اقداماتی را جهت امدادرسانی به سیل زدگان انجام داد. به این ترتیب که ستاد فرمانداری، اطلاع رسانی، ایجاد محلی برای اسکان، انتقال سیل زدگان، مستحکم کردن سیل بندها و سپس خدمات رسانی به سیل زدگان در محل اسکان موقت آن ها را انجام داد.

وی ادامه داد: در این مدت 500 تخته چادر جهت اسکان موقت سیل زدگان شهرستان شوش تهیه شد و شرکت هفت تپه نیز در این زمینه موظف شد که خانه هایی را در اختیار سیل زدگان قرار دهد.

نجاتی افزود: همچنین پنج واگن قطار جهت اسکان موقت سیل زدگان به کار گرفته شد و نزدیک به 40 هزار بطری آب 1.5 لیتری و 10 تانکر آب، جهت انتقال آب شرب، بین سیل زدگان توزیع شد.

وی گفت: ستاد فرمانداری نزدیک به پنج هزار و 500 پرس غذای گرم را بین سیل زدگان توزیع کرد. همچنین جمعیت هلال احمر در این مدت پنج هزار کنسرو توزیع کرد و حدود 15 هزار قرص نان نیز توزیع شد.

فرماندار شوش بیان کرد: تیم های بهداشت و درمان استان نیز بیش از 400 نفر را در این مدت ویزیت کردند.

وی با اشاره به این که مجموع اقدامات فرمانداری در این مدت انتقال، اسکان و خدمات دهی بوده است، گفت: از دیگر اقداماتی که در این مدت انجام شد، احداث 12 سرویس بهداشتی، توزیع 140 تن علوفه رایگان بین دامداران، انتقال 25 دستگاه خودرو سنگین جهت کمک رسانی و هدایت سیلاب به مسیرهایی که به خانه های مردم خسارت وارد نکند، بود.

فرماندار شوش بیان کرد: همچنین نزدیک به پنج هزار کیسه خالی جهت ترمیم سیل بندها بین روستاییان توزیع شد.

وی با بیان این که در حال برآورد خسارت های وارد شده ناشی از سیلاب هستیم، تصریح کرد: در این مدت به پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی خسارت 100 درصدی و به 11 هزار و 500 هکتار دیگر نیز خسارت 10 تا 50 درصدی وارد شده و از سوی دیگر به راه های روستایی و تاسیسات آب رسانی نیز خسارت جدی وارد شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار