تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل تعاونی روستایی خوزستان خبر داد:
آغاز پرداخت پول خرید گندم تضمینی به کشاورزان
مدیر کل تعاونی روستایی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی رامشیر از آغاز پرداخت پول خرید گندم تضمینی به کشاورزن خبر داد
خوزنیوز: مدیر کل تعاونی روستایی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی رامشیر از آغاز پرداخت پول خرید گندم تضمینی به کشاورزن خبر داد و گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون 206 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شده است و پیش بینی می شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود.

به گزارش خوزنیوز؛ جلسه شورای کشاورزی شهرستان رامشیر به ریاست سعید فیوضی فرماندار این شهر و با حضور خواجوی مدیر تعاونی روستایی خوزستان و اعضای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

سعید فیوضی فرماندار رامشیر در ابتدای جلسه با تقدیر از حضور خواجوی در جلسه  شورای کشاورزی رامشیر به مشکلات کشاورزی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می رفت که رامشیر امسال در زمینه تولید گندم یک رکورد را ثبت می کرد اما با وقوع بارندگی های اخیر خسارت فراوانی به بخش کشاورزی وارد شد و انتظار می رود این خسارت با پیگیری هایی که در استان صورت می گیرد از طریقی جبران شود.

فیوضی نبود مراکز خرید مسقف در شهرستان را یکی دیگر از مشکلات مهم بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به قطب بودن شهرستان در بخش کشاورزی و وقوع بارندگی ها در فصل برداشت احداث انبارهای مسقف یک ضرورت است. وی عدم وجود نیروی انسانی کافی در اداره تعاونی روستایی رامشیر ،  عدم خرید تضمینی جو از کشاورزان و عدم امکان بارگیری و انتقال گندم از مراکز خرید را از دیگر مشکلات کشاورزان شهرستان عنوان کرد.

هرمز خواجوی مدیرکل تعاونی روستایی خوزستان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین میزان خرید تضمینی گندم در استان ارائه کرد و اظهار داشت: علیرغم خسارت های فراوانی که بعد از بارندگی های اخیر در استان به بخش کشاورزی وارد شده است ،از ابتدای برداشت گندم تاکنون 206 هزار تن گندم مازاد بر مصرف  از کشاورزان استان  خریداری شده است و پیش بینی می شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود.

خواجوی در ادامه از برطرف شدن مشکل حمل گندم از مراکز خرید خبر داد و اظهار داشت: برابر هماهنگی های صورت گرفته مجوز حمل  400 هزار تن گندم از مراکز خرید به خصوص مراکز روباز گرفته شده است و این مراکز  سریعا باید تخلیه شوند  تا دچار ضایعات کمتری شوند.

وی با اشاره به قطب بودن رامشیر در بخش کشاورزی ، تقویت زیر ساخت های کشاورزی و احداث یک سیلو در شهرستان را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح 550هکتاری در شهرستان ادامه کار در شهرستان به این شیوه نادرست است و نیاز به فضای جدیدی است لذا تعاونی استان آمادگی دارد  با پرداخت تسهیلات به بخش های تعاونی متقاضی جهت احداث یک سیلو درشهرستان همکاری نماید.
:
:
:
آخرین اخبار