تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل 350 میلیارد ریال به کشاورزی رامهرمز خسارت زد
سیلاب و بارش‌های اخیر موجب وارد شدن حدود 350 میلیارد ریال خسارت به اراضی، تأسیسات کشاورزی و واحدهای دامداری این شهرستان شد
مدیر اداره جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: سیلاب و بارش‌های اخیر موجب وارد شدن حدود 350 میلیارد ریال خسارت به اراضی، تأسیسات کشاورزی و واحدهای دامداری این شهرستان شد.

سیدمحمدرضا حسنی اظهار کرد: سیلاب و بارش‌های اخیر موجب زیر آب رفتن 5 هزار هکتار از اراضی گندم آبی شد و این اراضی 70 درصد خسارت دیدند. همچنین 13 هزار هکتار از اراضی گندم آبی دچار ورس و خوابیدگی شدند و حدود 30 درصد آسیب دیدند.

وی افزود: 500 هکتار از صیفی‌جات شهرستان نیز دچار خسارت 50 درصدی شدند و همچنین به 1500 هکتار از سبزیجات 30 درصد خسارت وارد شد.

حسنی با بیان این‌که سیلاب و بارش‌های اخیر منجر به تلف شدن 114 رأس دام در این شهرستان شد، خاطرنشان کرد: 2700 متر مربع از اصطبل‌ها و دامداری‌های شهرستان تخریب شد و  از آنجایی که سیستم آبرسانی به مزارع در این شهرستان هنوز سنتی است، در جریان این سیلاب 62 مورد از انهار سنتی و 160 کیلومتر کانال آبرسانی کاملاً تخریب شد.

وی عنوان کرد: خسارات وارده به اراضی کشاورزی تحت پوشش بیمه، توسط صندوق بیمه کشاورزی در حال ارزیابی است اما کشاورزانی که مزارع خود را بیمه نکردند، باید منتظر تصمیمات دولت در خصوص ارائه تسهیلات بمانند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: کشاورزان واقعا خسارت دیده‌اند و از دولت توقع داریم تا در این زمینه ما را یاری و کمک دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار