تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوشتر:
خسارات ناشي از سيلاب فراتر از اقدام‌هاي انجام شده است
اقدام هاي انجام شده در وهله اول، بيشتر براي حفظ جان مردم و كاهش خسارت ها بود اما خسارت وارده ناشي از سيلاب، اجتناب ناپذير و آبگرفتگي مزارع از قبل پيش بيني شده بود
فرماندار شوشترگفت: اقدام هاي انجام شده در وهله اول، بيشتر براي حفظ جان مردم و كاهش خسارت ها بود اما خسارت وارده ناشي از سيلاب، اجتناب ناپذير و آبگرفتگي مزارع از قبل پيش بيني شده بود.

حيدر نجفي فر روز يكشنبه اظهار كرد:33دستگاه در قالب هفت كارگاه يك روز قبل از وقوع سيلاب مشغول ترميم سيل بندها بودند اما حجم بالاي آب خروجي از دز و وضع موجود سيل بندها تحت هيچ شرايطي ، كنترل سيلاب به طور كامل امكان پذير نبود ولي ترميم و تحكيم بعضي نقاط و ايجاد كانال هاي خروجي جديد توانست از زير آب رفتن 13روستا جلوگيري كند.

وي افزود: اطلاع رساني از طرق مختلف انجام شد و ارتش و ساير دستگاه ها جهت تخليه منازل با ماشين آلات و نيروي انساني در منطقه حاضر شدند.

نجفي فر تصريح كرد:كمپ چادري در اولين روز سيل برپاشد و بيش از هزار هكتار از اراضي كشت وصنعت امام خميني (ره)براي چراي احشام روستاييان سيل زده اختصاص و احشام به نقاط مرتفع منتقل شد.

رييس ستاد بحران شهرستان شوشتر ادامه داد:كانال جديدي به موازات كانال 015 كشت صنعت امام خميني (ره) ايجاد شد كه با اين اقدام از ورود آب به 13روستا ديگر جلوگيري شد.

نجفي فر اضافه كرد:ارزيابي خسارات وارده به مزارع كشاورزي در حال انجام است اما آنچه پيش بيني مي شود بيش از 14هزار هكتار از اراضي آبي وديم غرب شعيبيه خسارت ديده است.

فرماندار شوشتر گفت:برق همه روستاها به جز روستاي يزاب وصل و مدارس فعال هستند كه قطع برق روستاي يزاب نيز بخاطر مسايل ايمني است.

نجفي فر تصريح كرد:به جز خزر 1و2و سري 1و2 آب آشاميدني 29 روستاي ديگر وصل و مابقي از طريق تانكر تامين مي شود.

فرماندار شوشتر ادامه داد:بزرگترين پل ارتباطي روستاهاي شرق شعيبيه به اهواز در اين سيلاب آسيب جدي ديد كه با همكاري راه و شهرسازي ظرف كمتر از 40ساعت ترميم و تردد از سر گرفته شد.

وي افزود:ارزيابي خسارت واحدهاي مسكوني روستاييان توسط بنياد مسكن و انقلاب اسلامي از هفته گذشته توسط يك تيم 15نفره شروع شده و تا پايان اين هفته برآورد نهايي اعلام مي شود.

فرماندار شوشتر ادامه داد:معاون وزير راه و شهرسازي روز سه شنبه جهت بازديد از جاده هاي آسيب ديده و دستور شروع ترميم و بازسازي اين مسيرها به منطقه شعيبيه سفر خواهد كرد.

وي در پايان گفت: در جريان اين سيلاب هيچ گونه تلفات جاني انسان و احشام نداشتيم اما از اين به بعد بايد پيگير مشكلات مردم و جبران خسارت هاي وارده با كمك مسولان استاني و كشوري باشيم.

سيلاب 26فروردين و باز شدن دريچه هاي اضطراري سد دز در شمال خوزستان سبب آبگرفتگي تعدادي از روستاهاي شوش ، شوشتر و دزفول شد و خساراتي به زيرساخت هاي اين مناطق وارد كرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار