تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان:
۵۰ درصد فاضلاب آبادان به بهمنشیر هدایت می شود
رئیس شورای شهر آبادان از هدایت ۵۰ درصد فاضلاب این شهر به رودخانه بهمنشیر خبر داد و آن را خیانتی بزرگ دانست
رئیس شورای شهر آبادان از هدایت ۵۰ درصد فاضلاب این شهر به رودخانه بهمنشیر خبر داد و آن را خیانتی بزرگ دانست.

سید فیاض موسوی ظهر امروز یکشنبه در مراسم روز زمین پاک آبادان بر لزوم توجه به رعایت نظافت و نگهداری از زمین که خداوند بارها در قرآن از آن یاد کرده است، تاکید و اظهار کرد: رشد جمعیتی سبب فراموشی ما از این نعمت با ارزش خدادادی شده است.

موسوی افزود: متاسفانه تاکنون آن چه را که حق آب و زمین آبادان است به جا نیاورده ایم، زمینی که زمانی تامین کننده اکثر محصولات مورد نیاز داخلی و حتی خارجی (خرما، انگور، انار، سیب، موز، پرتقال، نارنج و غیره) بود، اکنون به نیزار تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۵۰ درصد از فاضلاب شهری به رودخانه بهمنشیر هدایت می شود که این خیانتی بسیار بزرگ است، زمین های ما از انتهای ذوالفقاری تا کوی ملت علاوه بر آلودگی رودخانه، درختانش هم بر اثر بی توجهی از بین رفته است.

موسوی با تاکید بر ضرورت کنترل و عدم استفاده بی رویه از سفره های آب زیرزمینی تصریح کرد: ساخت وسازهای بی رویه در بستر رودخانه ها برای ما یک تهدید جدی محسوب می شود که نیاز به فرهنگ سازی مناسب و تشکیل جلسات منظم و مرتب با هدف برداشتن گامهای موثر در این زمینه دارد.

انجام برنامه های متنوع زیست محیطی در سطح شهرستان

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان نیز در ادامه این آئین گفت: همه ساله از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه جاری به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده که به این مناسبت برنامه های متنوع زیست محیطی در سطح شهرهای مختلف از جمله آبادان انجام می شود.

صادق اولاد افزود: ۳۰۰ سال از انقلاب صنعتی می گذرد که در این مدت با توجه به لطمات جبران ناپذیری که به محیط زیست وارد شده است، اندیشمندان محیط زیست را برآن داشت تا یک روز را به عنوان زمین پاک نامگذاری کنند.

وی اظهار کرد: حدود ۴۷ سال است که روز زمین پاک در دنیا گرامی داشته می شود، در طول این ۳۰۰ سالی که از انقلاب صنعتی در جهان می گذرد متاسافنه گونه های متنوعی از حیات وحش و گیاهی را از دست داده ایم و چنانچه این روند ادامه یابد شاهد از دست دادن مابقی گونه ها خواهیم بود.

صادق اولاد با اشاره به نامگذاری امسال روز زمین پاک تحت عنوان«درختان برای زمین و زمین برای زندگی» تصریح کرد: به طور قطع بدون درختان زندگی در کره زمین میسر نخواهد بود.

وی یادآور شد: اگر هر نفر در طول سال یک درخت بکارد تاثیر به سزایی در فضای سبز و پاکی هوا خواهد داشت.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان با بیان اینکه با رعایت موارد ساده ای در خانواده می توانیم به حفظ محیط زیست کمک کنیم، گفت: با استفاده کمتر ماهانه هر خانوار از یک بسته دستمال کاغذی در سال ۱۱۵ میلیون  اصله درخت کمتر قطع می شود.

اولادی همچنین استفاده از زنبیل بجای پلاستیک در هنگام خرید را متذکر شد و افزود: در حفظ و حراست از محیط زیست کوتاهی نکنیم و با رعایت نکات کوچک می توانیم محیط زیستی سالم داشته باشیم.

در پایان این آئین از حامیان طرح محیط یار، سه پارکبان نمونه (شهاب دریس، خزعل عساکره و سلطان بچاری) و مهدهای کودک مجری طرح تفکیک پسماند با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار