تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه‌های تبلیغات در خوزستان؛
اقلام تبلیغاتی نامزدها در اهواز/ بداخلاقی‌های مجازی
یک هفته فرصت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی برای مرحله دوم انتخابات مجددا برخی شهرهای خوزستان را وارد فاز انتخاباتی کرده است و مردم نیز در همین راستا مشغول چانه زنی ها و حمایت از نامزدهای مورد علاقه خود هستند
یک هفته فرصت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی برای مرحله دوم انتخابات مجددا برخی شهرهای خوزستان را وارد فاز انتخاباتی کرده است و مردم نیز در همین راستا مشغول چانه زنی ها و حمایت از نامزدهای مورد علاقه خود هستند.

در اغلب شهرهای خوزستان که انتخابات در مرحله دوم در جریان است اغلب رقابت ها به صورت دو قطبی اصلاح طلب و اصولگرا در جریان است. هشت کرسی در خوزستان باقی مانده که بر اساس آن ۱۶ نفر دیگر باید در دور دوم انتخابات از خوزستان به مجلس شورای اسلامی راه یابند. در دور دوم انتخابات در ۶ حوزه از جمله حوزه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی، حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، حوزه بهبهان و آغاجاری، حوزه آبادان و حوزه ماهشهر، بندرامام، امیدیه و هندیجان درگیر برگزاری انتخابات خواهیم بود.

در این مدت نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها از هر ترفندی که از مدتها قبل برنامه ریزی کرده بودند برای جلب آرای بیشتر مردم استفاده می کنند که البته در این میان برخی راه اخلاق و مردمداری را در پیش گرفته اند و برخی راه های غیراخلاقی و تخریب رقیب را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند.

بداخلاقی های مجازی

تفاوت اساسی انتخابات این دوره با دوره های قبل را باید در ظهور و گسترش شبکه های اجتماعی دانست. متاسفانه در این شبکه ها، حجم تخریب نامزدهای انتخاباتی همه مرزهای اخلاقی را درنوردیده و گاه مشاهده می شود اخباری به صورت کاملا دروغ به مردم در این شبکه ها داده می شود که متاسفانه اثر خود را در بین رای دهندگان می گذارد و باعث ایجاد موج تخریب عظیمی علیه نامزد مورد نظر می شود. تا در نهایت بگوییم در این انتخابات شاید نامزد مورد نظرشان رای بیاورد یا اینکه نامزدی که با آنها اختلاف دارد، رای نیاورد ولی بی شک آنها اخلاق را باختند و در این میان افراد بی شماری را می توان معرفی کرد که در این مسیر بی اخلاقی حرکت می کنند.

پای سیلاب هم به انتخابات باز شد

به علت اینکه یک هفته قبل از آغاز رقابت های انتخاباتی در مرحله دوم، برخی شهرهای خوزستان شاهد جاری شدن سیلاب و سیل و به زیرآب رفتن برخی روستاها بودند، شبکه های اجتماعی هجمه هایی را متوجه نمایندگان فعلی کرده اند و عدم حضور برخی از آنها در میان مناطق سیل زده به خصوص در برخی شهرهای خوزستان را به باد انتقاد گرفتند.

تبلیغات سنگین در اهواز

۶ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اهواز تبلیغات بسیار سنگینی را به راه انداخته اند و اغلب شهروندان اهواز از حجم بالای نصب پوسترها، تراکت ها، بنرها و سایر اقلام تبلغیاتی بر در و دیوار شهر شوکه شده اند. به نظر می رسد ۶ نامزد اهواز جنگ برای نمردن را آغاز کرده اند و می خواهند از هر ترفندی برای راه یافتن به مجلس استفاده کنند.

رقابت در اهواز دو قطبی شده است و سه نامزد اصولگرا و سه نامزد اصلاح طلب در حال تلاش برای راه یافتن به خانه ملت هستند ولی نکته جالب اینکه هواداران و حامیان هر دو جناح، رقیب خود را به راه انداختن تبلیغات پرهزینه متهم می کنند ولی واقعیت امر و رصد میدانی تبلیغات نشان می دهد، همه نامزدهای این مرحله در اهواز به یک اندازه و با اختلاف بسیار کم در حال هزینه کردن در امر تبلیغات هستند.

در این میان برخی از هواداران نامزدها برای رقبا اقدام به شمارش اقلام تبلیغاتی نصب شده کرده اند و هزینه های سرسام آور تبلیغاتی را به رقیب نسبت داده اند تا با این کار وی را در نظر مردم تخریب کنند. ولی واقعیت امر این است که هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا برای نامزدهای مورد حمایت خود در اهواز سنگ تمام گذاشته اند چرا که مرحله دوم تعیین می کند اکثریت مجلس دهم با کدام جناح است و آنها دوست ندارند به راحتی میدان را در اختیار رقیب قرار دهند.

حمایت نامزدهای مرحله اولی

تلاش نامزدهای مرحله دوم در اهواز و سایر شهرهای خوزستان برای کشاندن نامزدهایی که در مرحله اول حضور داشتند ولی موفق به راه یابی به مرحله دوم نشده اند به سمت ستادهای خود با قدرت ادامه دارد و از مدتها قبل این کار از سوی نامزدها راه یافته به مرحله دوم و هواداران آنها آغاز شده است. در این میان استفاده از نام این نامزدها در تبلیغات صورت گرفته بسیار پر حجم است ولی مردمی که به یک نفر رای داده اند بی شک قرار نیست هر چه وی بگوید عمل کنند و قطعا در مرحله دوم آزادانه تصمیم می گیرند.

حضور لیدرهای اصلاحات در خوزستان

سران اصلاح طلبان ظاهرا نگاه ویژه ای به انتخابات در خوزستان دارند زیرا در این استان تاکنون حتی یک اصلاح طلب نیز به مجلس راه نیافته است و آنها تمام تلاش خود را برای رساندن نامزدهای خود به مجلس کرده اند به خصوص اینکه برنامه ریزی ها به گونه ای بوده که هر روز شاهد حضور یک سخنران شاخص از سوی اصلاح طلبان در حمایت از نامزدهای خود در اهواز و سایر شهرهای خوزستان هستیم در حالیکه اصولگرایان چندان به این امر و حضور چهره های شاخص برای سخنرانی در خوزستان روی خوش نشان نداده اند.

روز یکشنبه نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان در اهواز به همراه مردم حوزه انتخابیه خویش به تماشای فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» رفتند تا زمانی را به دور از هیاهوی سخنرانی و تبلیغات، به تفریح بگذرانند. ستاد مرکزی ائتلاف تشکل های مردمی استان خوزستان به علاقمندان حضور در سینما هلال، بلیت رایگان اهدا کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار