تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت‌تیر سیل همچنان بر شقیقه روستاهای خوزستان؛
مردم خوزستان در انتظار حمایت مسئولان در «پساسیلاب»
بسیاری از مردم سیل‌زده نگاهشان به مسئولان استانی و ملی است، آنها که همواره در همه صحنه‌هایی که کشور و انقلاب به حضورشان نیاز داشته حاضر بوده اند امروز می‌خواهند ببینند چند درصد از این مسئولان به یاری‌شان می‌شتابند؟
بسیاری از مردم سیل‌زده نگاهشان به مسئولان استانی و ملی است، آنها که همواره در همه صحنه‌هایی که کشور و انقلاب به حضورشان نیاز داشته حاضر بوده اند امروز می‌خواهند ببینند چند درصد از این مسئولان به یاری‌شان می‌شتابند؟

گویی سیل، این داستان غم‌آلود هولناک تمامی ندارد؛ مشخص نیست سیل از چه چیز عصبانیست که ماجرا را تمام نمی‌کند؛ هر روز شاهد رفتن یک روستا در آغوش دهشتناک این سیل باشیم.هستی یک کشاورز زمین، دام و ابزارش است، سیل دنیای کشاورزان را در شوشتر نابود کرده، انگار سیراب شدنی نیست و همچنان انگشت اشاره‌اش را به سمت روستاهای دیگر خوزستان نشانه رفته است.

مردم خوزستان در انتظار حمایت مسئولان در «پساسیلاب»

با وجود اینکه چند‌ روستا در آب محصور شده‌؛ هنوز سیل بندهایی که توسط مردم و امدادگران هلال احمر ساخته شده توانسته از ورود آب به برخی دیگر از روستاها جلوگیری کند اما اصلا مشخص نیست که این سیل بندها تا کی توان تحمل در برابر این حجم زیاد آب را داشته باشند.

اگرچه ارگان‌ها و دستگاه‌ها کم و بیش به وظایف خود نسبت به مهار سیل و رسیدگی به مردم سیل زده پایبند هستند ولی به قول معروف شاهنامه آخرش خوش است، بنابراین زمانی خوش بودن این ماجرای غم انگیز مردم سیل‌زده خوزستان به خوشی پایان می‌یابد که پس از فروکش این حجم زیاد آب نگاهی ملی به مردم آسیب دیده از سیل شود.

بعد از گذشت 3 سال و چندماه، اکنون زمان خوبی برای نمایش برگ برنده رئیس جمهور رسیده تا قفل خسارات مردم سیل‌زده خوزستان با شاه کلید معروفش باز شود.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند «نباید بگذاریم که فرد بیمار به جز درد و رنج بیماری درد، رنج و نگرانی دیگری داشته باشد» اگر ما به سیل به عنوان یک بیماری نگاه کنیم آن هم نه یک بیماری که به جسم لطمه می‌زند بلکه بیماریی که روح و روان انسان را دستخوش ناملایمات می‌کند پس فرمایش امام خامنه‌‌ای در اینجا برای کشاورزان گرفتار و دچار به بیماری سیل صدق می‌کند لذا دولت با اتخاذ تصمیماتی از جمله پرداخت وجوه به کشاورزان سیل‌زده بیمه شده و بیمه نشده می‌تواند از آلام بیماریشان بکاهد.

اکنون بسیاری از مردم سیل‌زده نگاهشان به مسئولان استانی و کشوری است، آنها که همواره در همه صحنه‌هایی که کشور و انقلاب به حضورشان نیاز داشته حاضر بوده اند امروز می‌خواهند ببینند چند درصد از این مسئولان در این برهه حساس به آنها توجه خواهند داشت و به یاری این مردم سیل‌زده می‌شتابند.

اگر رسیدگی به مردم سیل‌زده به خوبی انجام نشود این امکان وجود دارد که نارضایتی های مردم، طعمه رسانه‌های غربی شده و با رفتار به ظاهر دلسوزانه اشان و با توجه به قریب بودن زمان انتخابات، (رسانه‌های غربی) در جهت تضعیف روحیه انقلابی‌گری مردم حرکت کنند لذا در این جا رفتار آگاهانه مسئولان در راستای خنثی کردن توطئه‌های تمام ناشدنی دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران طلب می‌شود.

مردم خوزستان در انتظار حمایت مسئولان در «پساسیلاب»

یکی از نمونه‌های این رفتار آگاهانه حضور مسئولان کشوری در جهت رسیدگی و تسکین آلام مردم سیل‌زده در خوزستان است. متأسفانه بعد از گذشت بیش از ده روز از حرکت تخریب کننده سیل در استان زرخیز و شهیدپرور خوزستان خبری از ورود مسئولان رده بالای کشوری نیست. امید است مسئولان با هدف ایجاد حس هم‌دردی با این مردم غیور و ایستاده در صحنه‌های مقاومت در استان حضور یابند.

نگاه و حضور مسئولان در کنار مردم سیل‌زده خوزستان از کمترین خواسته‌های این مردم به شمار می‌رود که در این روزهای حساس می‌توان به آن مهر تأیید زد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار