تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۱۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد:
آغاز برداشت چغندر قند از مزارع اندیمشک
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از آغاز برداشت چغندر قند از سطح 800 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از آغاز برداشت چغندر قند از سطح 800 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

محمدجعفر آفرین امروز اظهار کرد: عملیات برداشت چغندر قند از سطح 800 هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 48 هزار تند چغندر قند از این مزارع برداشت و روانه کارخانجات تولیدی استان‌های اصفهان و کرمانشاه شود.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک اضافه کرد: این شهرستان در سال زراعی گذشته علاوه بر شکستن رکورد میانیگن تولید در هکتار، رکورد حداکثر تولید در هر هکتار در سطح استان را به خود اختصاص داد.

آفرین یادآور شد: برای اجرایی شدن برنامه کشت این محصول مهم و استراتژیک 110 نفر کشاورز انتخاب و پس از بازدید از اراضی کشاورزی آنان، این 800 هکتار برای کشت انتخاب شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش تولید محصول چغندرقند کشاورزان، تصریح کرد: اصلاح و بهبودخاک، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز از جمله این اقدامات است.

این مسئول در ادامه افزود: کشت این محصول افزایش درآمدی بیش از 100 درصدی نسبت به کشت‌های رایج را برای کشاورزان به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی این شهرستان، تاکید کرد: احداث صنایع جانبی و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان موجب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و رونق بخشیدن به صنعت استان خواهد شد.

وی در پایان گفت: این اداره ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش مهم از آنان حمایت خواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار