تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمدرضا ساکت:روابط پشت پرده فضای فوتسال را تحت تاثیر قرار داده است
مدیرعامل باشگاه فولادماهان اصفهان تاکید کرد که روابط و ارتباطات پشت پرده فضای پاک و سالم فوتسال ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است.

http://www.footballonline.ir/Picture/w4bouf55dyljvgj2xig0v455201142413418P_Mohammadreza_Saket_01.jpg

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ساکت با ابراز ناراحتی از نحوه قضاوت داوران در رقابتهای لیگ برتر فوتسال باشگاههای کشور ضمن بیان مطلب فوق افزود: با ارسال نامه‌ها و تماسهای تلفنی با مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال، رسما اعتراضات خود را از داوری مسابقات و به ویژه دربی‌های فوتسال اصفهان اعلام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: باشگاه فولادماهان سپاهان اصفهان به عنوان پرافتخارترین باشگاه در عرصه فوتسال کشور طی سال‌های اخیر مهمترین نقش را در پیشرفت و رشد این رشته پرطرفدار ورزشی و حرکت آن در مسیر حرفه‌ای ایفا کرده است. هرگز فراموش نکنیم حضور موفق و با برنامه فولادماهان در عرصه ورزش کشور به ویژه فوتسال باعث حضور دیگر کارخانه‌ها و گروههای صنعتی و بخش خصوصی با الگوبرداری از مجموعه فولادماهان در ورزش و فوتسال ایران شد.

مدیرعامل باشگاه فولادماهان اصفهان همچنین افزود: بدون شک روند فعلی شرایط نگران کننده و ابهام آمیزی را برای ما رقم زده است. آنچه در بازیهای اخیر شاهد بوده‌ایم اشتباهات تاثیرگذار و یکطرفه و به ضرر تیم‌های فولادماهان و فیروز صفه بوده که به عنوان یک نقطه نگران کننده برای باشگاه فولادماهان مطرح شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود اطمینان قلبی به سلامت و صداقت جامعه داوری فوتسال کشور نمی‌توانیم نگرانی و ناراحتی خود را پنهان کنیم. به نظر وجود برخی روابط و ارتباطات پشت پرده فضای پاک و سالم فوتسال ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. ما با تهیه تصاویری از اشتباهات واضح و تاثیرگذار داوری در دیدارهای اخیر داخل و خارج استان و در دربی‌های فوتسال اصفهان رخ داده، به دنبال جلوگیری از اینگونه مسائل نامناسب در فوتسال کشور هستیم.

ساکت از سوی باشگاه فولادماهان ضرورت نظارت، کنترل و چینش صحیح داوران در مسابقات لیگ برتر فوتسال را طلب کرد و افزود: باشگاههای فولادماهان و فیروزصفه همواره فوتسال پاک و جوانمردانه را سرلوحه حرکت خود قرار داده‌اند. بدون تردید کسب یک تساوی و پذیرش شکست تیم فوتسال فولادماهان سپاهان برابر فیروزصفه که به قیمت از دست رفتن قهرمانی در لیگ 90 - 89 تمام شد، در تاریخ ورزش ایران به عنوان نمادی از جوانمردی و ورزش پاک ثبت خواهد شد.

وی یادآور شد: فولادماهان سپاهان آنقدر افتخارات بزرگ را در ورزش کسب و به فوتسال کشور خدمت کرده و همچنین ستاره‌های ملی پوش فوتسال ایران را تحت حمایت خود قرار داده که کسب پیروزی‌ها و صدرنشینی در جدول رده‌بندی مسابقات به هر قیمتی را شایسته جایگاه و تماشاگران فهیم خود نمی‌داند. از مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال خواسته‌ایم که حواشی فوتسال، جریانات، ارتباطات پشت پرده و تماسهای مشکوک که اطراف این رشته پاک صورت می‌گیرد را رصد کرده و نسبت به وجود افرادی با مسئولیتهای چند وجهی که در تدارک ایجاد فضای نامطلوب هستند، هشدار داده‌ایم.

مدیرعامل باشگاه فولادماهان از حمایت قاطع هئیت مدیره این باشگاه و همه جانبه خود از حسین افضلی و بازیکنان این تیم یاد کرد و افزود: اعتقاد قلبی داریم که دین ملی و ادای دین باشگاهی از وظایف اخلاقی، ورزشی و قانونی همه عوامل مجموعه است. آنچه در فولادماهان رخ می‌دهد بر اثر یک استراتژی بلندمدت بوده و فقط به فولادماهان مربوط است. باشگاهها باید به مسئولان خود آموزش دهند از اظهارنظر در مورد سایر تیمها پرهیز کنند زیرا رفتاری غیر حرفه‌‎ای و مبتدیانه است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بلند مدت باشگاه فولادماهان امروز در قالب آکادمی فوتسال و بسکتبال در راستای شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای ناب فوتسال شکل گرفته و در سطح استان فعالیت می‌کند که در آینده‌ای نزدیک با گسترش دامنه فعالیت خود در سایر استانهای کشور و حمایت از استعدادهای درخشان فوتسال ایرانی، همانگونه که فوتسال ملی و باشگاهی ایران را مورد حمایت خود قرار داد، در این زمینه نیز تاثیرات گسترده خود را نشان خواهد داد.

ساکت در پایان گفت: کمیته فوتسال باید در راستای حرفه‌ای شدن این رشته که همانا رفتار و کلام حرفه‌ای مدیران، اقدامات حرفه‌ای سازمان لیگ فوتسال، فعالیت حرفه‌ای داوران، ساختار حرفه‌ای باشگاهها، تلاش حرفه‌ای بازیکنان و به ویژه حمایت حرفه‌ای هواداران باید نظارت، برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی قویتری را اعمال کند. امید است کمیته فوتسال و باشگاهها متحد و همدل روزی قهرمانی فوتسال ایران در جهان را رقم بزنند.
برچسب ها: محمدرضا ساکت
:
:
:
آخرین اخبار