تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقلال خوزستان 3 – راه‎آهن 1؛ صدر جدول آبی شد
دیدار تیم‎های فوتبال استقلال خوزستان و راه‎آهن تهران با نتیجه سه بر یک به‌سود استقلال خوزستان خاتمه یافت / استقلال خوزستان با این پیروزی 51 امتیازی شد و هم‌امتیاز با استقلال و پرسپولیس تهران، پس از استقلال تهران در رده دوم قرار گرفت
هفته بیست‎وهشتم لیگ برتر – استادیوم تختی اهواز
پنجشنبه 9 اردیبهشت 95 – ساعت: 18
استقلال خوزستان 3 - راه‎آهن تهران 1
گل‎ها: فرشاد جانفزا (20) رحیم زهیوی (30 و 66) – مجید حسینی (23)
داور: علیرضا فغانی
کمک‎داوران: حمید کنعانی و علی‌اکبر نوری
اخطار: سیدجلال عبدی (استقلال)
تماشاگر: دو هزار نفر

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، دانیال ماهینی (62- سید جلال عبدی)، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی (38- پیمان شیرزادی)، عقیل کعبی، میثم دورقی، فرشاد سالاروند، فیلیپه برتولدو (63- علی‌اصغر عاشوری)، حسن بیت‌سعید، فرشاد جانفزا و رحیم زهیوی
سرمربی: عبدالله ویسی

راه‎آهن تهران: محسن فروزان، فرشاد فرجی، ابراهیم کریمی، حمیدرضا دیوسالار، سید احمد مهدی‌زاده (60- محمدرضا سلیمانی)، مهران موسوی، مهدی حنیفی، مجید حسینی (55- سیدعلی فاطمی)، حامد زمانی، بهادر عبدی و مهرداد محمدی
سرمربی: یوهانش توپالیدیس

استقلال خوزستان 3 – راه‎آهن 1؛ صدر جدول آبی شد

خلاصه بازی

دیدار تیم‎های فوتبال استقلال خوزستان و راه‎آهن تهران با نتیجه سه بر یک به‌سود استقلال خوزستان خاتمه یافت.

بازی در یک هوای گرم آغاز شد. راه‌آهن که بدون محروم به اهواز آمده بود، دفاع در نیمه زمین خودی را در دستور کار داشت و استقلال با تغییراتی که در خطوط میانی و حمله ایجاد کرده بود، سعی می‎کرد در همان نیمه اول کار را تمام کند.

استقلال خوزستان در این بازی میثم دورقی را دوباره در ترکیب می‌دید و فرشاد جانفزا را در خط حمله جایگزین روح‌الله سیف‌اللهی کرد که این تغییر خیلی زود نتیجه داد و استقلال توسط جانفزا به گل رسید اما یکی از اتفاقات مهم نیمه اول مصدومیت موسی‌ کولی‌بالی مدافع اصلی استقلالی‌ها بود که ویسی را ناچار به تعویض اجباری کرد.

آبی‌های خوزستان پس از چند حمله در دقیقه 20 قفل دروازه راه‌آهن را با استفاده از یک پرتاب اوت بلند گشودند ولی سه دقیقه بعد در صحنه‌ای مشابه گل تساوی را دریافت کردند. این دوگل اما پایان کار در نیمه اول نبود و فشار آبی‌های خوزستان در دقیقه 30 بار دیگر نتیجه داد تا در پایان نیمه نخست با پیروزی دو بر یک به رختکن برود.

استقلال خوزستان در شروع نیمه دوم عقب‌نشینی نکرد و با ادامه فشار به خط دفاعی تیم میهمان در صدد رسیدن به گل سوم بود. دو تعویض از سوی ویسی و به میدان رفتن عبدی و عاشوری باعث افزایش حملات آبی‌پوشان در این نیمه شد و استقلال پس از هدر دادن چند موقعیت به گل سوم رسید.

ابتدا ضربه عقیل کعبی از بالای دروازه راه‌آهن عبور کرد و دقایقی بعد ضربه سر خطرناک بیت‌سعید به شکل خطرناکی راهی اوت شد. ضربه فرشاد جانفزا که با واکنش محسن فروزان به کرنر رفت، آخرین فرصت از دست رفته استقلال خوزستان قبل از گل سوم بود که با ضربه دیدنی رحیم زهیوی از روی نقطه کرنر وارد دروازه راه‌آهن شد.

استقلال خوزستان با وجود رسیدن به گل سوم به بازی هجومی‌اش ادامه داد و راه‌آهن هم که چیزی برای از دست دادن نداشت، حملاتی را در دقایق پایانی روی دروازه استقلال انجام داد. پس از اینکه ضربات بیت‌سعید و سالاروند راهی به دروازه زردپوشان پیدا نکردند، ضربه سر سیدعلی فاطمی به تیر افقی دروازه تیم میزبان برخورد کرد و خطر از بیخ گوش استقلالی‌ها گذشت. در دقیقه 90 نیز ضربه زمینی زیبای حسن بیت‌سعید از کنار دروازه راه‌آهن به خارج رفت تا این دیدار در نهایت با نتیجه سه بر یک به‌سود استقلال خوزستان تمام شود.

استقلال خوزستان با این پیروزی 51 امتیازی شد و هم‌امتیاز با استقلال و پرسپولیس تهران، پس از استقلال تهران در رده دوم قرار گرفت.

شرح گل‌ها
1-0 (استقلال): پرتاب اوت بلند دانیال ماهینی روی سینه حسن بیت‌سعید فرود آمد و این بازیکن با یک کنترل و پاس زیبا فرشاد جانفزا را در موقعیت گلزنی قرار داد تا جانفزا با ضربه پای راست توپ را به تور دروازه راه‌آهن بدوزد.

1-1 (راه‌آهن): این بار راه‌آهن از یک پرتاب اوت بلند به گل رسید و مجید حسینی که در تیر دوم جاگیری کرده بود، با ضربه بغل پای راست گل تساوی را برای زردپوشان رقم زد.

2-1 (استقلال): کرنر ارسالی فیلیپه برتولدو با ضربه سر محکم و دیدنی رحیم زهیوی همراه شد و توپ پس از برخورد به زیر تیر افقی دروازه تیم میهمان تبدیل به یک گل زیبا شد.

3-1 (استقلال): کرنر ارسالی رحیم زهیوی با جاگیری اشتباه محسن فروزان همراه گردید تا یک گل دیدنی برای استقلالی‌ها رقم بخورد و کرنر ارسالی زهیوی مستقیماً وارد دروازه راه‌آهن شود.

در حاشیه
* اکثر تماشاگران بدون اطلاع از تغییر محل مسابقه راهی ورزشگاه تختی شده بودند که پس از آن متوجه شدند بازی در استادیوم غدیر برگزار می‌شود.

* تماشاگران هوادار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال اهواز در کنار هم به تشویق استقلال خوزستان پرداختند.

* عبدالله ویسی در آخرین ساعات قبل از بازی اسم روح‌الله سیف‌اللهی را از لیست 18 نفره تیمش خط زد و باقر هاشمی بازیکن جوان خوزستانی را جایگزین وی کرد. فرشاد جانفزا نیز در ترکیب اصلی جای سیف‌اللهی را گرفت.

* سیاوش بختیاری‌زاده به همراه تعدادی از بازیکنان استقلال اهواز در ورزشگاه غدیر حضور یافتند.

* تماشاگران خوزستانی با دیدن سیاوش بختیاری‌زاده این مربی را شدیداً تشویق کرده و علیه عادل فردوسی‌پور مجری برنامه تلویزیونی 90 شعار دادند.

* تعداد 350 قطعه بلیط در ابتدای این دیدار به فروش رفت. این در حالی بود که تعداد تماشاگران در نیمه دوم به دو هزار نفر رسید.

* تماشاگران خوزستانی با وجود گرمای هوا در طول 90 دقیقه یک‌صدا به تشویق نماینده فوتبال این استان پرداختند و از بازیکنان استقلال طلب کسب عنوان قهرمانی می‌کردند.

* پیروزی تیم استقلال خوزستان ضمن اینکه این تیم را در کورس قهرمانی نگه داشت، به‌سود تیم فولاد خوزستان بود و یک پیروزی شش امتیازی برای فوتبال این استان محسوب می‌شد.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار