تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیز خاموش آبی‌های اهواز برای قهرمانی
استقلال خوزستان؛ مدعی مظلوم در هیاهوی رسانه‌ای سرخابی‌ها
در حالی که رسانه‌های سرخابی پایتخت همه‌روزه کری خوانی‌های بسیاری برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر دارند، استقلالی‌های شایسته خوزستان در سکوت رسانه‌ای یک مدعی خاموش به‌شمار می‌روند
در حالی که رسانه‌های سرخابی پایتخت همه‌روزه کری خوانی‌های بسیاری برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر دارند، استقلالی‌های شایسته خوزستان در سکوت رسانه‌ای یک مدعی خاموش به‌شمار می‌روند.

تیم فوتبال استقلال خوزستان در حالی که با امتیاز برابر با سرخابی‌های پایتخت در رقابت برای کسب عنوان قهرمانی است، کمتر رسانه‌ پایتخت‌نشینی این تیم را یک پای کسب این افتخار عنوان می‌کند و اغلب رسانه‌ها، مشغول کری خواندن یا چاپ کری‌های دو تیم سرخابی پایتخت برای یکدیگر هستند.

از عملکرد رسانه‌های پایتخت‌نشین چنین برمی‌آید که گویی فقط دو تیم از پایتخت در این رقابت‌ها حضور دارند و تیم دیگری حق کسب عنوان قهرمانی را ندارد، در حالی که اغلب قهرمانی‌های اخیر لیگ برتر را تیم‌های غیر تهرانی کسب کرده‌اند و این اقدام غیرحرفه‌ای و به‌حساب نیاوردن تیم شایسته‌ای همچون استقلال خوزستان که قانون نانوشته و اشرافی فوتبال ایران را زیر پا گذاشته، یک اقدام ناپسند است.

در حالی که شاگردان عبدالله ویسی آرام آرام و با طمأنینه مثال‌زدنی خود سایه به سایه این دو  تیم در حرکت است و مترصد یک اشتباه کوچک به سر می‌برند تا یک لسترسیتی دیگر را این بار در ایران رقم زنند.

آبی‌پوشان اهوازی در ادامه این رقابت‌ها، روز یکشنبه هفته آینده  باید به مشهد بروند و در مقابل پدیده بی‌انگیزه صف‌آرایی کنند، و در هفته انتهایی این رقابت‌ها نیز در اهواز میزبان ذوب‌آهنی خواهند بود که چندان هم برد در این دیدار برایش اهمیت ندارد و تنها به  حضور در فینال جام حذفی مقابل استقلال دل‌خوش کرده است تا فصل بعد نیز خود را در صف آسیایی‌ها ببیند.

لاجوردی پوشان ستودنی شهر اهواز به مراتب کار آسان‌تری نسبت به دو رقیب پایتخت نشین خود برای کسب عنوان قهرمانی دارد و حجتی این توان را دارد تا با زدن گل‌های زیاد آبراژ گل خود را نیز افزایش دهد.

در مقابل استقلال تهران و صدرنشین فعلی لیگ برتر، در هفته آینده این رقابت‌ها، در چارچوب هفته بیست و نهم در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتورسازی تبریز و یاران امیر قلعه‌نوئی خواهد بود، این دیدار همیشه برای دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده و با اوج گرفتن تبریزی‌ها این مسابقه به هیچ عنوان دیدار ساده‌ای برای آبی پوشان پایتخت جلوه نخواهد داشت.

شاگردان پرویز مظلومی در آخرین ایستگاه لیگ برتر نیز باید به قم بروند و در مقابل شاگردان علی دایی صف‌آرایی کنند.

وقتی منصوریان به‌عنوان یار دوازدهم استقلالی‌ها یک برد تاریخی را برای تیم سابقش در مقابل پرسپولیس کسب کرد، حالا نوبت به علی دایی خواهد بود تا انتقام سرخ‌ها را از استقلال گرفته تقدیم به تیم سابق خود کند.

پرسپولیس‌ها نیز  در این هفته به تبریز سفر می‌کنند تا به مصاف گسترش فولاد بروند، بی‌شک شاگردان فراز کمالوند انتظار ارتش سرخ را می‌کشند تا ضمن آنکه این تیم را به ستوه آورند، سرنوشت صدر جدول را نیز بر هم زنند.

سه امتیاز میدان تبریز هیچ تفاوتی به حال گسترش فولاد نخواهد داشت، اما نمی‌توان انگیزه‌های گسترش فولاد را در مقابل یاران اوج گرفته برانکو نادیده گرفت.

قرمزپوشان پایتخت در آخرین دیدار خود در تهران و در ورزشگاه آزادی به مصاف راه‌آهنی خواهند رفت که هنوز روزنه‌های امیدی برای بقا در لیگ برتر دارد.

به‌طور حتم، راه‌آهن نیز در این روز حریف سرسختی برای پرسپولیس و برانکو خواهد بود و برای پیروزی در این دیدار از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

بر همین اساس، مشاهده کردیم که هیاهوی رسانه‌ای سرخابی‌های پایتخت چندان هم به کسب عنوان قهرمانی آنها کمک نخواهد کرد، بلکه عملکردها در مقابل حریفان سرسخت خود، شانس کسب عنوان قهرمانی را بالا خواهد برد.

شاگردان عبدالله ویسی می‌دانند که با کسب این مهم و این عملکرد بزرگ، تاریخ‌ساز خواهند شد و مطمئناً با تمام تعصب و داشته‌های خود به دو میدان آینده گام خواهند نهاد تا باز هم خوزستان را پس از قهرمانی در بسکتبال و صعود قریب‌الوقوع نفت آبادان به لیگ برتر بر بام ورزش ایران بنشانند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار