تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان:
دولت به‌تنهایی قادر به‌حل مشکلات آموز‌ش‌وپرورش نیست
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان بر لزوم همیاری خانواده‌ها با نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات آموزش و پرورش نیست
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان بر لزوم همیاری خانواده‌ها با نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات آموزش و پرورش نیست.

عبدالنبی دفتری در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که صبح امروز با هدف گسترش عدالت آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با مشکلات زیادی روبه‌رو است و عمده این مشکلات ناشی از نداشتن بودجه کافیست، بر این اساس خانواده‌ها باید دست در دست هم دهند و برای حل این مشکلات گام‌های مثبتی بردارند.

وی افزود: اگر هر خانواده‌ای به اندازه تنقلات یک فرزند اضافه‌اش پس‌اندازی را کنار بگذارد و آن را در حل مشکلات آموزش و پرورش هزینه کند، بسیاری از مشکلاتی که در تحصیل، همچنین تعلیم و تربیت دانش‌آموزان وجود دارد حل خواهد شد، زیرا اکثر مشکلات آموزش و پرورش در نبود مدرسه کافی، عدم امکانات و تجهیزات در مدارس است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان با اشاره به بزرگ شمردن این امور گفت: با توجه به ثواب دنیوی و اخروی کارهای خیر، اکثریت علما به خیرین این اجازه را داده‌اند که یک سوم از دارایی خود را برای انجام کارهای خیر و خداپسندانه خرج کنند.

وی ادامه داد: کسبه، بازاریان و خیرین می‌توانند برای انجام کارهای نیک و خیر از تسهیلات مالیاتی استفاده کنند؛ به‌طوری‌که اگر تمایل داشته باشند با مراجعه به آموزش و پرورش و دریافت گواهی، می‌توانند بر اساس هزینه‌هایی که برای کارهای خیر صرف کرده‌اند از تسهیلات مالیاتی استفاده کنند.

دفتری با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند، تصریح کرد:‌‌ همان‌گونه که در جنگ تحمیلی همه افراد پا پیش گذاشتند و با افتخار و سربلندی پیروز شدیم امروز هم خانواده‌ها باید دست به‌دست هم دهند و در کنار دولت یار و همیار آموزش و پرورش باشند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: آموزش و پرورش
:
:
:
آخرین اخبار