تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۲۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیگ برتر به ایستگاه آخر رسید؛
ستاره های بی ادعای خوزستان در آستانه خلق شگفتی
شاگردان ویسی در بازی آخر کمی راحت تر می توانند نسب به رقیب دیگر قهرمانی یعنی پرسپولیس بازی کنند. آنها اگر بتوانند با دو یا سه گل ذوب آهن را شکست دهند می توانند کار را برای پرسپولیس سخت کنند
در حالی لیگ برتر به ایستگاه آخر رسیده که همچنان رقابت مدعیان قهرمانی در بالای جدول داغ است و ظاهرا حلقه پیروزی باید بین آبیهای خوزستان و سرخپوشان تهران بسته شود.

کافی است به جدول رجوع کنیم که ببینیم تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران فقط در تفاضل گل با هم اختلاف دارند و باید دید در هفته پایانی چه نتایجی خواهند گرفت. استقلال خوزستان در خانه به مصاف ذوب آهن اصفهان می رود که این بازی یکی از دو بازی سرنوشت ساز قهرمانی است. آبی های خوزستان تا هفته بیست و نهم با ۵۴ امتیاز و فقط با تفاضل گل ۱۷ نسبت به تفاضل ۱۵ پرسپولیس صدرنشین هستند. شاگردان ویسی در هفته پایانی باید با ذوب آهن رده ششم بازی کنند. ذوب آهن با ۴۶ امتیاز امید کسب سهمیه آسیایی را کمرنگ کرد. با این شرایط ظاهرا در اهواز خود را به زحمت نخواهد انداخت چون در صورت پیروزی نیز جایگاهش احتمالا تغییری نخواهد کرد به دلیل اینکه تراکتورسازی چهارم جدول با ۴۸ امتیاز در خانه به مصاف تیم از پیش حذف شده استقلال اهواز می رود.

بنابراین شاگردان ویسی در بازی آخر کمی راحت تر می توانند نسب به رقیب دیگر قهرمانی یعنی پرسپولیس بازی کنند. آنها اگر بتوانند با دو یا سه گل ذوب آهن را شکست دهند می توانند کار را برای پرسپولیس سخت کنند.

 پرسپولیس که چند هفته ای است سایه به سایه استقلال خوزستان پیش می رود در بازی آخر ظاهرا روی کاغد بازی سخت تری دارد چون باید مقابل رقیبی بازی قرار بگیرند که به شدت دنبال سه امتیاز و فرار کردن از سقوط است. راه آهن با پیروزی شیرین برابر سپاهان شانس ماندن در لیگ را زنده کرد. حالا این تیم تنها نیاز به پیروزی برابر پرسپولیس دارد و این مسئله می تواند برای شاگردان برانکو سخت تمام شود. راه آهن در صورت پیروزی و از طرف دیگر ملوان در مشهد مقابل سیاه جامگان تساوی کند، در لیگ ماندنی می شود. به همین سبب به نظر می رسد پرسپولیس در آزادی کار راحتی نداشته باشد و نمی تواند برای سرخپوشان بازی از پیش برده به حساب آید. بنابراین اگر پرسپولیس یک یا دو گل بزند و از طرفی استقلال خوزستان فقط یک گل هم بزند سوت قهرمانی در اهواز زده می شود.



قهرمانی بدون احتساب بازی آخر

بازیکن مصدوم این فص استقلال خوزستان معتقد است حالا بازیکنان جوانان با استعداد و بی ادعای خوزستان یک قدم هم با قهرمانی فاصله ندارند. «عبدالهادی خنیفر» می گوید: از نظر من بدون احتساب بازی ذوب آهن آنها قهرمان لیگ هستند چرا که قرار گرفتن بین مدعیان در هفته پایانی با این جوانان کار بزرگی است. امیدوارم روز جمعه نیز مثل بازی های گذشته بدون استرس به میدان بروند و با پیروزی شیرین جشن قهرمانی را به سکوها هدیه کنند.

استقلال خوزستان مقطعی نمی ماند

وی درباره اینکه چگونه استقلال خوزستان در مدت کوتاه به این جایگاه رسیده است، می گوید: کافی است به کادر فنی جوان و با تجربه تیم نگاه کنید که چگونه خوب موفق شده انگیزه را در بین بازیکنان حفظ کند. همین مسئله باعث شده تا این تیم در هفته پایانی برای قهرمانی تلاش کند.

خنیفر با توجه به اینکه خیلی ها معتقد هستند استقلال مقطعی است، می گوید: با آن شناختی که دارم این تیم مقطعی نمی ماند چرا که باشگاه از ابتدا در نظر داشته برنامه های تیم را همانند تیم های قدرتمند مانند تیم فولاد بسازد. به همین خاطر همان روز اول که وارد لیگ شدیم پیش بینی شده بود تیم ما به این جایگاه می رسد.

وی اضافه می کند: امیدوارم عملکرد خوب در تیم تداوم داشته باشد و در آینده با این جوانان با استعداد، استقلال خوزستان به تیم ریشه داری تبدیل شود.

شرایط جسمانی ایده آل

خنیفر با توجه به اینکه چند ماه طولانی از میادین دور بوده است، امروز درباره شرایط جسمانی خود می گوید: فکر می کنم بعد از پشت سر گذاشتن سختی های چندین ماهه دوباره می توانم برای تیم بازی کنم. من روز جمعه برای حمایت از بچه ها به ورزشگاه می آیم و اگر هم کادر فنی صلاح بداند می توانم در زمین همراه بچه ها باشم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار