تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۲۲۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش و پرورش خوزستان:
افت تحصیلی در اول ابتدایی بیش ازپایه های دیگر است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: براساس بررسی های به عمل آمده ، درصد افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی در استان بیشتر از پایه های دیگر تحصیلی است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: براساس بررسی های به عمل آمده ، درصد افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی در استان بیشتر از پایه های دیگر تحصیلی است.

اردشیر شجاعی بیان کرد: سن یادگیری در کودکان به زیر شش سال کاهش یافته است و برای تقویت پایه اول ابتدایی باید پوشش پیش دبستانی رشد یابد تا همه دانش آموزان قبل از ورود به پایه اول ابتدایی دوره پیش دبستانی را طی کنند.

وی گفت: در سه سال اخیر یکی از اولویت های آموزش و پرورش رشد پوشش پیش دبستانی بوده است.

شجاعی همچنین با اشاره به دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان افزود: سن ترک تحصیل دانش آموزان در استان بین هفت تا 12 سال است و طبق آخرین آمار 14 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: 10 هزار و 34 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است و در سال گذشته سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل مشغول به تحصیل شدند.

شجاعی عنوان کرد: 78 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل از دانش آموزان دختر هستند.

وی افزود: با توجه به تحولات زیاد دوره ابتدایی باید سطح علمی معلمان در این پایه نیز رشد کند و با آموزش به روز آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: به دلیل کمبود نیرو در پایه ابتدایی از نیروی نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی نیز در این مقطع استفاده می شود به همین منظور باید آموزش های علمی و مهارتی به این نیروها برای کار در دوره ابتدایی ارائه شود.

467 هزار دانش آموز ابتدایی در مدارس دولتی و 36 هزار دانش آموز پایه ابتدایی در مدارس غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار