تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۲۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبیر تاکید کرد:
لزوم گسترش بعد مردمی مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر
در برنامه روز سوم خرداد به احتمال زیاد معاون اول رییس جمهور در خوزستان حضور خواهد داشت و فاز اول طرح 550 هزار هکتاری در این روز افتتاح خواهد شد / فینال جام حذفی فوتبال در خرمشهر هر ساله برگزار می‌شود که امسال به دلیل مشکلاتی که از نظر تقارن برنامه مسابقات با لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت، مقرر شد این فینال در 9 خرداد ولی به مناسبت سوم خرداد برگزار شود
سرپرست استانداری خوزستان گفت: در برگزاری مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر باید بعد مردمی گسترش پیدا کند و به حضور مردم در صحنه بیشتر توجه شود و نهادهای مردمی حضور بیشتری در برگزاری جشن‌های سوم خرداد داشته باشند.
 
فرج‌الله خبیر در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که روز چهارشنبه (22 اردیبهشت ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امید است شرایطی فراهم شود که در سالروز آزادسازی خرمشهر، بهتر از سال گذشته بتوان ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و جمهوری اسلامی را در استان خوزستان برجسته کرد.

سرپرست استانداری خوزستان عنوان کرد: به نظر می‌رسد سوم خرداد امسال، با توجه به برنامه‌های تدوین شده از جمله در حوزه‌های هنری، بخش نیروهای مسلح، امور ایثارگران، بانوان و سایر برنامه‌هایی که دستگاه‌های مختلف مانند کانون پرورش فکری و کمیته امداد تدوین کرده‌اند، بسیار پربار باشد.

وی گفت: در بحث افتتاح پروژه‌ها به نظر می‌رسد در سال جاری شرایط بسیار مناسب و خوب باشد و آن چیزی که تاکنون به خوبی تدوین شده، در برنامه روز سوم خرداد به احتمال زیاد معاون اول رییس جمهور در خوزستان حضور خواهد داشت و فاز اول طرح 550 هزار هکتاری در این روز افتتاح خواهد شد.

خبیر ادامه داد: روی 180 هزار هکتار از اراضی 550 هزار هکتاری کار شده و آماده بهره‌برداری است و در روز سوم خرداد افتتاح می‌شود. این طرح، کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است که در دولت تدبیر و امید رخ داده و به نظر می‌رسد رویدادی مهم و تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: کلیه مسئولان مملکت نیز به موضوع سوم خرداد بسیار اهمیت می‌دهند و تمام رویدادها و برنامه‌های این روز، می‌تواند نقطه عطفی در سال جاری باشد و امید است از یک پوشش رسانه‌ای مناسب در سطح ملی و استانی برخوردار شود. همچنین به تشکیل جلسه توجیهی با صدا وسیما در مرکز خوزستان و آبادان جهت پوشش رسانه‌ای مناسب این روز از طریق صدا، سیما و مطبوعات و حتی فضای مجازی در سطح ملی و استانی نیاز است.

سرپرست استانداری خوزستان گفت: فینال جام حذفی فوتبال در شهرستان خرمشهر هر ساله برگزار می‌شود که امسال به دلیل مشکلاتی که از نظر تقارن برنامه مسابقات با لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت، مقرر شد این فینال در 9 خرداد ولی به مناسبت سوم خرداد برگزار شود.

وی افزود: برگزاری هر ساله این فینال در روز سوم خرداد در شهرستان خرمشهر ثبت شده است و این موضوع می‌تواند رویدادی قابل توجه در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر باشد.

خبیر اظهار کرد: باید حتما بعد مردمی در برگزاری مراسم سوم خرداد گسترش پیدا کند و به حضور مردم در صحنه بیشتر توجه شود و نهادهای مردمی از جمله هیات‌های مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد و سایر نهادهای منتسب به مردم، حضور بیشتری در برگزاری جشن‌های سوم خرداد داشته باشند. همچنین به نظر می‌رسد که در سطح ملی همه به برگزاری مراسم سوم خرداد علاقه‌مند باشند و این مراسم در تمام استان‌ها نیز طبق بخشنامه ابلاغ شده سراسری از وزارت کشور، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روز چهارم خرداد "روز مقاومت دزفول" گفت: امید است که این روز نیز مدنظر باشد و در مرکز خوزستان تبلیغات محیطی داشته باشیم و بخشی از تبلیغات شهرداری اهواز برای روز سوم خرداد، به روز 4 خرداد ماه اختصاص یابد.

سرپرست استانداری خوزستان عنوان کرد: به نظر می‌رسد با جدیت دستگاه‌های مختلف در شهرستان‌های مختلف و در سطح خوزستان، شاهد برگزاری مراسم با کیفیتی از روز سوم و چهارم خردادماه که همزمان با اعیاد شعبانیه نیز است، باشیم.

وی با اشاره به استانداری سابق خوزستان گفت: هر کسی روزی می‌آید و روزی می‌رود. انسان با شخصیت خود به پست و جایگاهی وارد می‌شود به آن جایگاه شخصیت می‌دهد و مسئولیتی که به آن شخص واگذار می‌شود، به او اعتبار می‌دهد و برای آن شخص ایجاد تعهد و دغدغه برای خدمت به نظام و مردم می‌کند.

خبیر ادامه داد: آقای مقتدایی، از شخصیت و منزلت بالایی برخوردار بود و هست و فکر می‌کنم در دوره استانداری خوزستان، نهایت تلاش خود را جهت ارائه خدمات خوب، مناسب و تاثیرگذار در سطح خوزستان در تمام حوزه‌ها انجام داد.

وی بیان کرد: هر فرد در هر جایگاهی که قرار می‌گیرد، با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود می‌تواند ارائه خدمت کند و فکر می‌کنم استاندار گذشته خوزستان نیز در حد توانایی و ظرفیت خود کار و تلاش کردند و در این زمینه کم نگذاشتند.

سرپرست استانداری خوزستان گفت: پس از تعیین استاندار جدید خوزستان، مراسم خوب و شایسته‌ای جهت تجلیل از مقام و منزلت استاندار گذشته خوزستان برگزار خواهد شد و بنده نیز به سهم خود از زحمات استاندار سابق خوزستان در طول دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

وی افزود: در دوران مسئولیت استاندار سابق خوزستان زمینه و فرصت برای انجام خدماتی برای خوزستان با وجود مشکلات بسیار، فراهم شد. رفع مشکلات و نارسایی‌های استان با یک یا دو سال امکان پذیر نیست. بنابراین مهم است که شرایط موجود را تجزیه و تحلیل کرد و برای هر مشکلی راه حلی یافت و براساس برنامه عمل کرد.

خبیر ادامه داد: باید اولویت‌ها را در نظر گرفت و از پرداختن به حاشیه‌ها اجتناب کرد و وارد مسائل جزئی نشد زیرا در شان مدیریت کلان استان نیست.

وی عنوان کرد: با اعتماد وزیر کشور، وظیفه سرپرستی استانداری خوزستان را در این دوره انتقالی به بنده سپردند و بنده هیچ ادعایی در این زمینه ندارم و همچنان در سمت معاون سیاسی اجتماعی استانداری هستم و کار خود را دنبال خواهم کرد. امید است بتوان با جدیت و همکاری همه دوره انتقالی نیز به خوبی طی شود.

سرپرست استانداری خوزستان ادامه داد: اکنون نیز فصل کار و برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات است که در ابتدای سال باید به این موارد خوب پرداخته شود، زیرا خسارات آن متوجه باقی‌مانده سال خواهد شد. بنابراین باید با دقت در این زمینه با وحدت، انسجام، تعهدپذیری و مسئولیت‌پذیری، شرایطی را فراهم کرد تا قدمی هر چند کوچک برای رفاه حال مردم خوزستان و رفع مشکلات آنان برداشته شود. 
مرجع / ایسنا
برچسب ها: سوم خرداد
:
:
:
آخرین اخبار