تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۲۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
مصلحت ملی در این است که منابع آبی خوزستان حفظ شود
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ناعادلانه بودن انتقال آب به استان‌های دیگر گفت: مصلحت ملی در این است که منابع آبی خوزستان حفظ شود
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ناعادلانه بودن انتقال آب به استان‌های دیگر گفت: مصلحت ملی در این است که منابع آبی خوزستان حفظ شود.

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز که روز شنبه(25 اردیبهشت ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اسلام دین کاملی است که در خصوص زندگی فردی، اجتماعی و روابط انسان با محیط و تمام احتیاجات انسان برنامه‌های بسیاری را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، محیط زیست نیز در آیات و روایات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ همان‌گونه که رسول خدا در بحرانی‌ترین شرایط جنگی به مجاهدین اجازه قطع درختان و مسموم کردن آب آشامیدنی دشمن را نمی‌دهد.

آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به لزوم رعایت توسعه پایدار در کشور اظهار کرد: در توسعه پایدار حفظ محیط زیست و جایگاه آن ضرورت دارد و چنانچه این توجه به محیط زیست در توسعه وجود نداشته باشد، توسعه ناپایدار رخ می‌دهد، مانند آنچه در شهرهایی چون مسجدسلیمان شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: آب، مهم‌ترین نقش را در محیط زیست ایفا می‌کند؛ نگرانی‌ها در خصوص آب متعلق به چند سال اخیر و دولت فعلی نیست بلکه سال‌های سال بخش عمده اقتصاد خوزستان به منابع آب وابسته شده است و در این شرایط، منابع آب در خوزستان باید به درستی استفاده و حفظ شود.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در این زمینه چنانچه برخلاف جریانی که خداوند در خصوص سرزیر شدن آب‌ها در رودخانه‌ها ایجاد کرده؛ اگر یک استان آب رودخانه استانی دیگر را جهت توسعه خود منتقل کند و موجب بازماندن استان سرچشمه شود، عادلانه نیست.

وی تصریح کرد: مصلحت ملی در این است که منابع آبی خوزستان حفظ شود.

حسن‌زاده افزود: جهت نهادینه‌سازی یک مساله محیط زیستی در جامعه به سه عنصر نیاز داریم که از جمله آنها قانون مترقی و به‌روز و پاسخگو است. این قوانین می‌توانند اجازه تخلف را از صنایع آلاینده بگیرند. دومین عنصر علم است؛ شاهد بودیم به کمک علم و با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمین‌های شوره‌زار خرمشهر گندم کشت شده است. عنصر آخر نیز فرهنگ است، جهت حفاظت محیط زیست باید فرهنگ‌سازی شود و فعالیت شرکتی که حافظ محیط زیست نباشد به مصلحت مردم نیست.

همچنین در این مراسم مسلم رحیمی، رییس صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: رودخانه کارون باید در شبکه‌های سراسری بیشتر معرفی شود و دغدغه‌های محیط زیستی شهروندان خوزستانی در خصوص کاروان به نمایش درآید.

رحیمی افزود: با سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان در جهت معرفی محیط زیست استان بیعت مجددی صورت گرفته است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار