تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۲۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد شدید عضو شورای شهر بهبهان از تخلفات شهرداری
اکثر آسفالت شهرداری سلیقه ای و ناعادلانه اجرا میشود / عرض 4 و5 با کدام توجیه مجوز داده میشود / در برابر تخلفات شهرداری سکوت نمیکنیم
علی آقاجری تاکید کرد : بعد از گذشت چند سال دوباره در سایه نبود نظارت کافی متاسفانه همان معضل عمرانی ، اجتماعی که سالها گریبانگیر شهر بوده به وجود آمده است و عرض 4 و 5 براحتی و به بهانه ساخت دو طبقه و سه طبقه مجوز داده میشود که این مسئله وضعیت معماری شهر را به شدت زیر سوال برده است.

علی آقاجری عضو شورای شهر روز گذشته به عنوان ناطق اول نشست اعضاء در خصوص جایگاه ویژه شورا در تمامی تصمیم گیری ها اظهار کرد : از آنجایی که شورای شهر تنها مأمن و مأوای مردم برای طرح انتقادات و مشکلات شهر به شمار می آید از سویی وظیفه اصلی آن انتخاب شهردار واجدالشرایط است که در این خصوص شورا  مغز متفکر مشورتی و پژوهشی و شهرداری بازوی اجرایی کار در سطح شهر محسوب میشود.

وی افزود : بدون تردید اگر شهرداری بدون مشورت شورای شهر دست به اقداماتی بزند دچار ایرادات فنی ، کارشناسی در آینده اجرائیات خواهد شد و هدر رفت سرمایه ها و تضییع حقوق معنوی و بیت المال را به دنبال خواهد داشت به همین جهت بر اساس قانون شهرداری موظف است برای تمامی اقدامات اجرایی خود مجوز لازمم را از شورای شهر اخذ کند تا از انجام کارهای خودسرانه و بدون مجوز خودداری شود.

آقاجری با اشاره به شکاف شدید مشورتی بین شورا و شهرداری عنوان کرد : وظیفه ذاتی شورا نظارت دقیق برکارها و طرح انتقادات سازنده برای اصلاح امور شهرداری است اما در حال حاضر متاسفانه ناهماهنگی بی سابقه ای بین شهرداری و شورای شهر ایجاد شده است که بیشترین ضرر کرد از این شکاف شدید نصیب شهر و مردم شده است لذا در این شرایط سکوت معنایی ندارد چرا که سکوت در مقابل این رفتارها خیانت به حقوق مردم است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بههان ادامه داد : شهرداری ها در کشور به مثابه یک مجموعه خودگردان هستند که میبایست از طریق موسسات متبوع درآمد زایی کنند ، از این رو از مجاری تامین درآمد شهرداری عوارض و بودجه ای است که باید توسط شورای شهر با چکش کاری تصویب و به شهرداری واگذار شود بنابراین شورا ین اجازه را نمی دهد که به بهانه تامین درآمد از طریق پروانه ساختمانی شهر به فروش گذاشته شود .

وی با اشاره به تخلف مجدد شهرداری در صدور مجوز عرض 4 و5  تصریح کرد : بعد از گذشت چند سال دوباره در سایه نبود نظارت کافی متاسفانه همان معضل عمرانی ، اجتماعی که سالها گریبانگیر شهر بوده به وجود آمده است و عرض 4 و 5 براحتی و به بهانه ساخت دو طبقه و سه طبقه مجوز داده میشود که این مسئله وضعیت معماری شهر را به شدت زیر سوال برده است.

عضو شورای شهر ابراز کرد : علیرغم اینکه قدردانی میکنیم از نهضت آسفالتی که از بدو ورود شهردار آغاز شده است اما دلیل نمیشود بر روند اجرای آسفالت نظارت فراموش شود . همانگونه که شاهد هستید خیلی از مناطق شهر آسفالت شده است اما در این کمیت هیچ گاه کیفیت و موارد فنی لحاظ نشده است و از لحاظ تخصصی به شدت دچار اشکال است به عنوان نمونه آسفالت روبروی پارک پردیس که پس از اجرا وضعیت نامناسبی پیدا کرده است ناشی از عدم نظارت تخصصی بر کار است که متاسفانه همچنان ادامه دارد.

آقاجری تاکید کرد : قرار بر این بود شورای شهر به عنوان نماینده مردم بر کار شهرداری نظارت جدی داشته باشد و یک تعامل مناسبی صورت پذیرد اما نباید به بهانه انتقاد از شهردار نظارت شورا از معادلات حذف شود چرا علیرغم مکاتبات گوناگون به شهرداری در خصوص ارسال ریز پروژه های عمرانی سال 95 هیچ اقدامی صورت نگرفته است و ما امروز شاهد اجرای آسفالت بی کیفیت در شهر آن هم به صورت سلیقه ای و بدون عدالت باشیم ، این مسئله تضییع آشکار حقوق مردم است.

وی با انتقاد شدید از عدم وجود عدالت کاری در اجرای آسفالت توسط شهرداری خطاب به حاضرین گفت : چه معنایی دارد خیابان شهید دانایی که یک طرف آن منازل مسکونی است آسفالت شود و در جبهه مجاور که هیچ گونه ساختمانی وجود ندارد و مسیل فاضلاب است به دلایل نامعلومی آسفالت میشود در حالی که برخی از نقاط مختلف شهر مانند کوی پیام نور ، پشت دادگستری و غیره با توجه به قدمت ساخت به شدت به آسفالت نیاز دارند نادیده گرفته میشود این همان ناعدالتی در کار شهرداری است که وضعیت موجود را به وجود آورده است.    

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر وضعیت تنظیف شهر را فاجعه بار خواند و افزود : متاسفانه علیرغم تذکرات به شهرداری در خصوص وضعیت زباله ها در سطح شهر با وجود استفاده پیمانکار تنظیف از امکانات شهرداری شاهد بی تدبیری در این زمینه هستیم.

آقاجری در پایان گریزی به جاده سیمان زد و متذکر شد : پروژه جاده سیمان بدون هیچ گونه نظارتی توسط شورا آغاز شده است . همانطور که پیش بینی شده بود مخلوط ریخته شده در این مسیر دوباره توسط دستگاههای راه برداشته شد چرا که از لحاظ فنی فاقد اصول اولیه بود و این یعنی هدر رفت هزینه زیادی که بدون کارشناسی و نظارت قبلا انجام شده بود به همین خاطر مجدد از شهردار میخواهیم ریز این پروژه را جهت بررسی و نظارت دقیق به شورا ارسال نمایند تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. 

مرجع / عصر بهبهان
:
:
:
آخرین اخبار