تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۲۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس عنوان کرد:
لزوم استفاده از آب کارون برای مصارف مختلف در خوزستان / مسئولان برنامه انتقال دادن آب را در برنامه خود دارند
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که خود از داشته‌های آبی بهره کافی را نبریم و از آن استفاده نکنیم دیگران به فکر انتقال آن خواهند بود
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که خود از داشته‌های آبی بهره کافی را نبریم و از آن استفاده نکنیم دیگران به فکر انتقال آن خواهند بود.

ناصر صالحی نسب امروز با اشاره به بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون اظهار کرد: این موضوع از سال‌ها پیش مطرح شد و من در مجلس نهم به عنوان نائب رئیس کمیسیون کشاورزی تا حد زیادی این موضوع را پیگیری کرده و حتی به همراه چند تن از نمایندگان استان خوزستان از سرشاخه‌های کارون در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم تا حد زیادی جلوی کار انتقال آب گرفته شد عنوان کرد: مسئولان برنامه انتقال دادن آب را در برنامه خود دارند و حتی یادآور شده بود که استان اصفهان برای انجام این کار ردیف بودجه‌ای را نیز در نظر گرفته است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از مطلع شدن از این ردیف اعتبار برای این استان جهت انتقال دادن آب به همراه چند تن از نمایندگان کمیسیون کشاورزی نامه‌ای نوشته و جهت حذف این اعتبار اقدام شد.

وی گفت: باید بدانیم این برنامه در دستور کار است و تا زمانی که خود از داشته‌های آبی بهره کافی را نبریم و از آن استفاده نکنیم قطعا عده‌ای دیگر به فکر انتقال آن خواهند بود.

صالحی نسب با بیان اینکه باید به فکر یک برنامه برای استفاده و بهره بردن از آب در استان باشیم تصریح کرد: در واقع کارون متعلق به یک شهرستان در استان خوزستان نیست و این رود متعلق به تمام نقاط این استان و نماد خوزستان است.

لزوم استفاده از آب کارون برای مصارف مختلف در خوزستان / مسئولان برنامه انتقال دادن آب را در برنامه خود دارند

* خوزستان با کارون پیوند خورده است


وی با اشاره به اینکه تا زمانی که خوزستان زنده است کارون هم زنده خواهد بود گفت: در مجلس برای بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون تا جایی کشیده شد که نمایندگان خوزستان به صورت دسته جمعی اقدام به استعفا کردند و رئیس مجلس و ریاست جمهور برای ایجاد مصالحه با نمایندگان استان وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه مردم، مسئولان و نمایندگان خوزستان برای استفاده‌های آشامیدنی مخالف آبرسانی نیستند، خاطرنشان کرد: اما این موضوع که با انتقال آب در استان اصفهان برنج کاشته شود و برای استان خوزستان ممنوعیت کشت وجود داشته باشد، این ‌‌نهایت بی‌عدالتی است و قطعا مردم استان خوزستان این موضوع را قبول نخواهند داشت.

صالحی نسب در دوره نهم مصوبات خوبی در هیئت دولت و شورای آب انجام شد و امیدواریم مجمع نمایندگان جدید مجمعی قوی باشد و بتواند این مورد مهم را پیگیری و کنسل کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار