تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجلس نهم انتظارات کارگران را برآورد نکرد
رئیس خانه کارگر خوزستان با بیان اینکه مجلس نهم در رابطه با جامعه کارگری متاسفانه نمره قابل قبولی نگرفت، گفت: معتقدیم که مجلس نهم اصلا انتظارات کارگران را بر آورد نکرد
رئیس خانه کارگر خوزستان با بیان اینکه مجلس نهم در رابطه با جامعه کارگری متاسفانه نمره قابل قبولی نگرفت، گفت: معتقدیم که مجلس نهم اصلا انتظارات کارگران را بر آورد نکرد.

آقایار حسینی با اشاره به تعدد مشکلات کارگران اظهار کرد: عملکرد مجلس نهم آنطور که کارگران انتظار داشتند، در جهت حمایت از جامعه کارگری نبود و امیدواریم که حداقل مجلس دهم قوانین خوبی در رابطه با قشر کارگران وضع کند.

وی، وجود قراردادهای موقت و سفید امضا را مهمترین چالش کنونی جامعه کارگری دانست و افزود: بیش از 70 درصد از کارگران چه در استان خوزستان و چه در کشور به سمت قراردادهای موقت سوق داده شده‌اند و این قراردادها به صورت روزافزونی در حال رواج و افزایش هستند.

رییس خانه کارگر خوزستان تصریح کرد: حتی برخی کارگاه و شرکت‌هایی که در گذشته نوع قرارداد کارگرانشان،  رسمی و دائمی بود نیز به سمت قراردادهای موقت و روزمزدی حرکت کرده‌اند و در کارها و شغل‌هایی که ماهیت دائم و مستمر دارند، قرارداد کارگران نباید موقت باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌هایی صادره در سال‌های اخیر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موجب بروز مشکلاتی در زمینه قراردادهای کار به ویژه افزایش قراردادهای موقت‌ شده و امنیت شغلی کارگران را تا حدودی به مخاطره انداخته است و بنابراین انتظار قشر کارگری از مجلس دهم این است که نسبت به ساماندهی قراردادهای کار اقدام کند.

وی عنوان کرد: مجلس دهم باید قوانینی در رابطه با قشر کارگران و به ویژه در زمینه قراردادهای موقت وضع کند به نحوی که مشکلات کارگران در این زمینه کاهش یابد. بسیاری از اصول قانون کار مخصوصا در زمینه تشکل‌های کارگری اجرا نشده است، بنابراین مجلس دهم باید بعد نظارتی خود را بیشتر کند و بر اجرای قانون کار و بخشنامه‌های مرتبط با جامعه کارگری نظارت بیشتری داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار