تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۲۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خاطره گویی حسین فخری؛
مشابه کلید رئیس جمهور را دارم اما این کجا و آن کجا
حسین فخری مداح معروف دفاع مقدس گفت: کلیدی در جیب دارم که مشابه کلید رئیس جمهور است ولی این کجا و آن کجا
مشابه کلید رئیس جمهور را دارم اما این کجا و آن کجاحسین فخری مداح معروف دفاع مقدس گفت: کلیدی در جیب دارم که مشابه کلید رئیس جمهور است ولی این کجا و آن کجا.

حسین فخری مداح مطرح سال های دفاع مقدس با حضور در مراسم «آواهای ماندگار دفاع مقدس» در اهواز در پاسخ به سئوال مجری که عنوان کرد «می گویند اولین بار شما نوحه معروف ممد نبودی ببینی ... را خوانده اید»، اظهار کرد: مهم این است که این نوحه بسیار تاثیرگذار بود و اثر خود را گذاشت و برای من اصلا مهم نیست که چه کسی آن را خوانده است.

وی در مقابل درخواست مجری برای خواندن نوحه «ممد نبودی ببینی ...» برای حاضران نیز گفت: «نوحه ای که حاج غلام (غلام کویتی پور) آن را خوانده را دوست ندارم بعد از وی من بخوانم». این حرف فخری با تشویق شدید حاضران در مراسم نیز همراه شد.

فخری با یادآوری خاطرات خود از خرمشهر در دوران دفاع مقدس نیز گفت: یک بار که قصد حضور در خرمشهر را داشتم، پدرم کلید خانه ما در این شهر را به من داد و گفت سری به آن خانه بزنم. من کلید را گرفتم و به سمت خانه حرکت کردم ولی هر چه دنبال خانه گشتم اثری از آن نبود زیرا زیر آتش سنگین دشمن به تلی از خاک تبدیل شده بود و کل خانه های همجوار هم چنین وضعی داشتند و من دیگر آن خانه را پیدا نکردم.

این نوحه سرای مطرح سال های دفاع مقدس بیان کرد: هنوز هم آن کلیدی که پدرم به من داد را نزد خود نگه داشته ام و مشابه همین کلیدی است که رئیس جمهور فعلی دارند ولی این کجا و آن کجا.

فخری بیان کرد: من به همراه خیلی ار رزمنده ها در جنگ حضور داشتیم ولی واقعا همین جا اعلام می کنم منتی بر کسی نداریم و وظیفه ای بود که باید انجام می دادیم. ولی چه شب هایی که دعای کمیل خواندیم و فردای صبح آن دیگر اثری از افرادی که در کنار ما دعا می خواندند نبود و آنها شهید شده بودند.

وی ادامه داد: حقیقت امر این است که من هر شعری را نمی خواندم و شاید روی برخی اشعار هفت سال کار کرده ام تا آنها را خوانده ام برای همین هم هست که شاید آثاری که کار کرده ام بسیار کم هستند.

در این مراسم از صادق آهنگران، حسین فخری و غلام کویتی پور به عنوان نوحه سرایان دفاع مقدس تقدیر شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار