تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت:
پیامدهای جنگ وآلودگی ها، سلامت خوزستان را به چالش کشانده است
پیامدهای جنگ تحمیلی و بروز انواع آلودگی ها، حوزه سلامت در خوزستان را با چالش رو به رو کرده و سبب بروز بیماری های زیاد در این استان شده است.
 
دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی درسفر به روستای جنگله از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه ، خواستار توجه بیشتر مسئولان به استان خوزستان با هدف جبران عقب ماندگی های ناشی از جنگ تحمیلی و بهبود نظام سلامت شد.

وی گفت: با وجود مشکلات عدیده، در استان خوزستان اقدام های‌خوبی در حوزه سلامت انجام شده است اما این استان به دلایل یاد شده عقب ماندگی های زیادی دارد.

وزیر بهداشت، که همراه با کاروان نورآوران سلامت از چهارشنبه شب به بخش سوسن ایذه در ۱۳۰کیلومتری شرق اهواز سفر کرده وبه معاینه بیماران این بخش پرداخته بود ،اظهار داشت: انتظار است که به دلیل این مشکلات خوزستان بیشتر از نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی همچنین از بازسازی بیمارستان شهدای ایذه و شروع ساخت بیمارستان جدید در این شهرستان خبر داد وگفت: بیمارستان شهدای ایذه تخصص های ‌خوبی به جزجراحی مغز واعصاب دارد که امیدواریم با تامین تجهیزات و نیروی انسانی این بخش را نیز در این بیمارستان فعال کنیم.

وزیر بهداشت، گفت: تعدادی مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت باید در این شهرستان راه اندازی کرد تا کمبود نیروهای انسانی برطرف شود.

هاشمی با بیان اینکه شرایط بهداشتی این منطقه به شهادت اهالی نسبت به ۲ سال قبل بهتر شده است اضافه کرد: باید سایر دستگاه‌های اجرایی همچون راه و شهرسازی در ساخت جاده دسترسی در مناطق سخت گذر منطقه فعال شوند تا وضع دسترسی مردم به مراکز درمانی بهبود یابد.

او، با اشاره به بازدیدش از مرکز بهداشتی بخش سوسن گفت: این مرکز خدمات خوبی از نظر پزشک و ماما دارد.

وی تاکید کرد: مرکز بهداشتی ایذه باید شبانه روزی و پایگاه اورژانس نیز در مرکز مستقر شود که امید است این اقدام ها هرچه زودتر با کمک دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز انجام گیرد.

دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهدای ایذه نیز با حضوروزیر بهداشت و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.هاشمی در سفر به رامهرمز نیز ۵ طرح درمانی را با ۹۶میلیارد ریال در ۲ بیمارستان این شهرستان افتتاح کرد.

مرجع/ اطلاعات

:
:
:
آخرین اخبار