تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ پانزدهم
بی‌پولی، نقطه مشترک تیم‌های سقوط‌ کننده
تیم‌های ملوان بند‌انزلی، راه‌آهن تهران و استقلال اهواز در پایان لیگ پانزدهم به لیگ دسته اول سقوط کردند.
 تیم فوتبال ملوان یکی از تیم‌های پرطرفدار فوتبال کشورمان محسوب می‌شود که سقوطش به لیگ دسته اول، تاسف جامعه فوتبال را در پی داشت.

در ابتدای فصل قرار بود ملوان به بخش خصوصی واگذار شود، اما این اتفاق رخ نداد تا مشکلات مالی از همان هفته اول لیگ در این تیم نمود پیدا کند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از میزان ملوانی ها لیگ پانزدهم را با قلعه‌نویی آغاز کردند، اما این مربی با توجه به شرایط مالی این تیم خیلی زود از سرمربیگری ملوان کنار رفت تا حمید استیلی هدایت قوهای سپید را بر عهده بگیرد. اما استیلی هم نتوانست ناجی ملوانی‌ها لقب بگیرد و با توجه به هجمه‌ای که علیه او به وجود آمده بود این مربی مجبور به استعفا شد. در نهایت محمد احمدزاده سرمربی ملوان شد، به این امید که ملوان در لیگ بماند که در نهایت نتوانست مانع سقوط این تیم شود.

ملوانی‌ها با کسب 27 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول جای گرفتند.

راه‌آهن تهران هم که پیش از آغاز فصل به بخش خصوصی واگذار شده بود یکی دیگر از تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول لقب گرفت. این تیم که با وجود خصوصی شدن بنیه مالی مناسبی نداشت در طول فصل سه مربی را روی نیمکت خود دید. فرهاد کاظمی، مهدی تارتار و توپالیدیس مربیانی بودند که هیچ کدام از آنها نتوانست عملکرد خوبی در راه‌آهن داشته باشد. به خصوص تارتار که سقوط راه آهن به انتهای جدول از زمان حضور وی در این تیم رخ داد.

راه‌آهنی‌ها در نهایت با کسب 25 ماتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفتند و به لیگ دسته اول سقوط کردند

شاید تنها تیمی که کمتر کسی بابت سقوطش ناراحت شد استقلال اهواز بود. تیمی که در فصل 94-93 به لیگ دسته دوم سقوط کرده بود، اما با خرید امتیاز تیم فولاد نوین توانست در لیگ برتر حضور پیدا کند. این اتفاق به مذاق اهالی فوتبال خوش نیامد، چرا که اعتقاد داشتند استقلال اهواز به صورت غیر فوتبالی در لیگ برتر حاضر شده و این مسئله با روح فوتبال منافات دارد.

استقلال اهواز از همان ابتدای فصل با مشکلات مالی روبرو بود و این مسئله باعث جدایی بسیاری از بازیکنان این تیم در طول فصل شد.

سرمربی این تیم در ابتدای فصل سیاوش بختیار‌ی‌زاده بود که پس از گذشته چند هفته جای خودش را علی حنطه داد، اما حنطه هم نتوانست با استقلال اهواز نتایج خوبی کسب کند تا سیاوش بختیاری‌زاده برای بار دوم هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

تقریبا از اواسط فصل بود که سقوط استقلال اهواز مسجل شده بوده و بازیکنان و کادر فنی این تیم به این مسئله پی برده بودند. تیم استقلال اهواز با کسب تنها 13 امتیاز در قعر جدول قرار گرفت و به لیگ دسته اول سقوط کرد.
:
:
:
آخرین اخبار