تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از کشتی ساخت ایران در آبادان
یک فروند شناور لندینگ کرافت دو هزار و 500تنی که در مجتمع صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر کشور طراحی و ساخته شده است با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آّبهای کارون به آب انداخته شد.

به آب اندازی شناور لندینگ کرافت 2500 تنی در کارون

  مدیرعامل مجتمع صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر در مراسم به آب اندازی این شناور دریایی گفت: این شناورچند منظوره است با 76 متر طول، 17.5 متر عرض و پنج متر ارتفاع در مدت زمان دو سال طراحی و ساخته شده است.
سعید اختلاط با اشاره به اینکه این شناور قابلیت حمل 144 کانتینر 20 فوتی و دو هزار و 500 تن کالا نظیر خودرو، گازوئیل و بنزین برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آب های بین المللی را دارد افزود: بخشی از ظرفیت های مجتمع صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر به ساخت این شناورها اختصاص یافته و تا پایان امسال دو فروند شناور دیگر به آب انداخته می شود.
در مجتمع صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حدود هشت شناور در حال ساخت است.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این آئین با اشاره به اینکه صنایع دریایی یکی از ظرفیت های مهم خرمشهر است گفت: این صنعت بومی و اشتغال زا باید در خدمت توسعه و عمران خرمشهر قرار گیرد.
وی به پیشینه بندری و تجاری خرمشهر در چند دهه گذشته اشاره کرد و گفت: صنعت بومی کشتی سازی جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است و می تواند بخشی از نیازهای کشور همسایه و برادر عراق را تامین کند.
ربیعی گفت: اقتصاد دو کشور  ایران و عراق مکمل هم هستند و صنایع دریایی و کشتی سازی این منطقه می تواند نقش تاثیرگذاری در توسعه روابط اقتصادی دو کشور داشته باشد./ مرجع/ مانا

:
:
:
آخرین اخبار