تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۳۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز سنجش سلامت نوآموزان خوزستان از 16 خرداد
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان با اشاره به افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان استان از 16 خردادماه، گفت: امسال بلافاصله پس از پایان طرح سنجش نوآموزان، طرح سنجش ورودی‌های پیش‌دبستانی آغاز می‌شود
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان با اشاره به افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان استان از 16 خردادماه، گفت: امسال بلافاصله پس از پایان طرح سنجش نوآموزان، طرح سنجش ورودی‌های پیش‌دبستانی آغاز می‌شود.

علی ممبینی اظهار کرد: کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی نیروهای اجرایی طرح سنجش سلامت در روزهای 3، 6 و 12 خردادماه برگزار می‌شود و از 8 تا 13 خردادماه سامانه الکترونیکی برای مدیران مدارس ابتدایی جهت نوبت‌دهی به مردم باز خواهد شد.

وی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان از 16 خرداد، هم‌زمان در 46 پایگاه در سطح استان آغاز خواهد شد که افتتاحیه آن نیز در مدرسه مهر ناحیه یک اهواز خواهد بود. مطابق با آماری که از اداره ثبت احوال اخذ شده است امسال حدود 100 هزار نوآموز در محدوده سنی کلاس اول در استان داریم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان با اشاره به مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت نوآموزان، گفت: همراه‌داشتن شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون که ترجیحاً از قبل کامل شده باشد، پرینت ثبت‌نام در مرکز ابتدایی و یک قطعه عکس 4×3 برای سنجش سلامت الزامی است؛ همچنین مبلغ 14 هزار تومان برای سنجش سلامت هر نوآموز دریافت می‌شود که با تجهیز پایگاه‌ها به دستگاه کارتخوان، این مبلغ باید به وسیله کارت‌های شتاب پرداخت شود.

ممبینی تأکید کرد: خانواده‌ها باید حتماً در روز مقرر به پایگاه مراجعه کنند؛ همچنین بدون داشتن نوبت و ثبت‌نام امکان ارزیابی به هیچ وجه وجود ندارد.

وی گفت: امسال به محض پایان یافتن طرح سنجش سلامت نوآموزان، سنجش ورودی پیش‌دبستانی‌ها را در حدود 13، 14 شهر استان به‌صورت آزمایشی آغاز می‌کنیم. این طرح در راستای کاهش سن سنجش است که سال قبل در زمستان انجام شد اما امسال پس از پایان سنجش ورودی‌های پایه اول انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: طرح سنجش ورودی‌های پیش‌دبستانی همانند طرح سنجش ورودی‌های پایه اول است و افرادی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرند در سال آینده نیاز به ارزیابی مجدد ندارند.

ممبینی در خصوص موارد مورد ارزیابی در طرح سنجش سلامت نوآموزان عنوان کرد: بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، واکسیناسیون، بیماری‌های عمومی، مشکلات جسمی حرکتی، اختلالات رفتاری هیجانی، دید رنگ، وضعیت قد نسبت به وزن و سن، بررسی توده بدنی و ... از جمله موارد مورد ارزیابی هستند که در مجموع 13 مورد خواهند بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار