تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران پیشگام فناوری تولید هواپیمای بدون سرنشین
وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران در ساخت هواپیماهای پیشرفته بدون سرنشین شناسایی، هدف و تهاجمی پیشگام است.

به گزارش فارس از مشهد، سردار احمد وحیدی صبح امروز در حاشیه آئین بهره‌برداری از نخستین مرکز هوانوردی عمومی مرکز گلبهار مشهد که با همت شرکت آشیانه پرواز توس و حمایت و پشتیبانی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه و تقویت ناوگان هوایی کشور و بهره‌برداری از مزیت‌های صنعت هوایی در حوزه عمومی ضروری است.
وزیر دفاع افزود: طراحی، تولید، مونتاژ و آموزش و سرویس نگهداری انواع هواپیماهای سبک و فوق سبک گلایدر، پاراگلایدر و کایت موتور‌دار، هواپیما و بالگرد کنترل از راه دور، سیر تاکسی امداد و نجات و پروازهای تفریحی توریستی را از جمله زمینه‌های کاری این مرکز هوایی ذکر کرد.
وحیدی اشاعه فرهنگ هوانوردی در کشور به ویژه در شهر مشهد و استان خراسان و گسترش آن به سایر شهرهای ایران، پرکردن اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه را از جمله اهداف مرکز هوانوردی گلبهار مشهد برشمرد.
وی افزود: این مرکز هوانوردی در حال حاضر آمادگی دارد خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف آموزش خلبانی، هواپیماهای فوق‌سبک، پروازهای توریستی، تفریحی، برگزار نمایش‌های هوایی، تفریحی، آموزش خدمات پروازی و تعمیر و نگهداری برای اشخاص حقیقی و حقوقی، خدمات مشاوره برای انتخاب و خرید انواع وسایل پرواز داخلی و خارجی و ارائه همین خدمات در بخش هواپیماهای بدون سرنشین را به مشتریان ارائه کند.
وزیر دفاع با تأکید بر گسترش و توسعه این قبیل مراکز هوانوردی افزود: کارآفرینی و اشتغال‌زایی، مستقیم و غیرمستقیم، درآمدزایی، حمل و نقل هوشمند و ایمن در زمان بسیار کم و نهادینه‌سازی صنعت هوایی از دیگر مزایای ایجاد این‌گونه مراکز است که باید در اقصی نقاط کشور راه‌اندازی و فعال شود.
وی در ارتباط با هواپیمای بدون سرنشین پهپاد آمریکایی اظهار داشت: توضیحات لازم در مورد این موضوع در رسانه‌ها اعلام شده است. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران سازنده این‌گونه هواپیماهای بدون سرنشین است که تولید آن در مدل‌های شناسایی، هدف و تهاجمی در حال انجام است. البته در اوج فریاد زورگویان(آمریکا) خداوند نشان داد که نیروی ایمان و خداشناسی حرف اول را در جنگ می‌زند.
:
:
:
آخرین اخبار