تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان تاکید کرد؛
لزوم رصد مستمر بیمارستان های آبادان و رفع مشکلات
فرماندار آبادان بر لزوم رصد مستمر مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان از چهار بیمارستان موجود در سطح شهر و تلاش برای رفع مشکلات آنان تاکید کرد
فرماندار آبادان بر لزوم رصد مستمر مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان از چهار بیمارستان موجود در سطح شهر و تلاش برای رفع مشکلات آنان تاکید کرد.

عزیزاله شهبازی روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت بیمارستان ها در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان ضمن تشریح اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت اظهار کرد: هر دولتی که سر کار می آید، برندی دارد و در دولت تدبیر و امید که منبعث از رای مردم  و در سایه رهنمودهای رهبری فرزانه است اقدامات بودجه بندی در حوزه سلامت پایه ریزی و نمایان شده است.

وی با اشاره به قدمت ۶۰ ساله برخی از بیمارستان های شهرستان، گفت: بیمارستان در حال ساخت تامین اجتماعی  با سرعت خوب و پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در شرف انجام و تکمیل است ضمن آنکه بیمارستان بزرگ نفت هم با تغییر پیمانکار مواجه شده که قرار است به زودی فعالیت ساخت و ساز خود را از سرگیرد.

فرماندار آبادان افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار که نزدیک به ۳۰ سال از عملیات کلنگ زنی آن می گذشت و به صورت قطره چکانی به آن بودجه تزریق می شد، اکنون با اختصاص بودجه مناسب کار ساخت آن از سر گرفته شده است.

شهبازی اظهار کرد: بر اساس رایزینی صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد مسنضعفان) ساخت یک بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی را در مدت سه سال در کنار بیمارستان قدیمی و فرسوده آیت الله طالقانی آبادان را تقبل کرده است که هم اکنون نیز کارها آغاز شده است.

وی با تاکید به رصد تمام بیمارستان های فعال آبادان از منظر خدمات درمانی و هتلینگ بیمارستانی با برشمردن پاره ای ازمشکلات موجود در حوزه ی سلامت شهرستان تصریح کرد: عدم نصب و راه اندازی دستگاه ام.آر.آی و سی.تی. اسکن در بیمارستان شهید بهشتی و ۱۷ شهریور با وجود اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را بیمه شدگان تامین اجتماعی در بر می گیرند، سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

فرماندار آبادان گفت: عدم وجود داروخانه ها و درمانگاه های شبانه روزی متناسب با ترکیب جمعیتی شهرستان و کمبود مراکز دولتی خدمات دندانپزشکی، آمبولانس، عدم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ی سلامت، عدم وجود بخش دیالیز در برخی بیمارستان ها و جلوگیری از پذیرش بیماران دیالیز غیر شرکتی در بیمارستان نفت از مواردی است که بایستی مورد بررسی و پیگیری مجدانه قرار گیرد.

وی افزود: بایستی برای رفع کمبودها و کاستیها یک پروسه زمانی تعریف شود تا بتوانیم عملکرد خودمان را در این حوزه ارزیابی کنیم، فعالیت در این حوزه باید کاربردی، اجرایی و میدانی باشد، اطلاعات و اخبار حوزه ی درمان بایستی به صورت مستمر توسط مدیریت دانشکده ی علوم پزشکی، معاونان و کارشناس آن دانشکده مورد ارزیابی قرار گیرد.

شهبازی با تاکید بر آنکه مردم آبادان بایستی شرایط استفاده از تمام بیمارستانهای سطح شهر آنهم با استفاده از خدمات بیمه ای را داشته باشند، اظهار کرد: مردم نباید برای درمان بیمارانشان در راهروهای بیمارستان و مراکز درمانی سرگردان باشند.

فرماندار آبادان با اشاره به عدم کمبود تخت بیمارستانی از نظرکمی در شهرستان تصریح کرد: به لحاظ آماری از نظر تعداد تخت بیمارستانی به جمعیت، استاندارد جهانی را رعایت کرده ایم و انشاالله با احداث بیمارستانهای در حال ساخت این آمار نیز بهتر می شود.

وی یادآور شد: هدف ما آن است که در حوزه ی خدمات درمانی، رفتارهای سازمانی و اخلاق حرفه ای کارکنان این بخش نیز به پیشرفت های قابل قبول برسیم.

برگزاری جلسات ماهانه روسای بیمارستانی و رئیس دانشکده ی علوم پزشکی در راستای رسیدگی به مشکلات درون سازمانی، پیگیری منابع انسانی مورد نیاز خدمات پرستاری، پیگیری دریافت دستگاههای ام. آر. آی و سیتی اسکن از طریق وزارت بهداشت توسط دانشکده علوم پزشکی، رسیدگی به مشکل تکمیل تجهیزات مرکز تصویربرداری آزمایشگاه سدیدی، ساماندهی مراجعه به مراکز سونوگرافی و آزمایشگاهی، پذیرش بیمه شدگان بیمه ی سلامت در بیمارستان نفت آبادان، ساماندهی نحوه ی سرویس دهی داروخانه های شبانه روزی، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه سلامت، تسریع در راه اندازی آزمایشگاه مواد غذایی و تسریع در نصب و راه اندازی دستگاه سی.تی. اسکن بیمارستان شهید بهشتی و ۱۷ شهریور و دستگاه ام. آر. آی بیمارستان شهید بهشتی از جمله مصوبات این جلسه بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار