تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید گندم به یک میلیون و 364 هزار تن رسید
از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون یک میلیون و 364 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است و این خود دستاوردی بزرگ برای کشور و همچنین استان زرخیز خوزستان است
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون یک میلیون و 364 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است و این خود دستاوردی بزرگ برای کشور و همچنین استان زرخیز خوزستان است.

سیاوش حسین پور اظهار کرد: در حال حاضر استان خوزستان با این میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، مقام اول خرید در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: یکی از نمادهای حماسه اقتصادی، حمایت تمام و کمال از کشاورزان گندمکار برای تحقق کامل و پایداری خودکفایی این محصول استراتژیک است و یکی از مهمترین عرصه‌های حمایت از سرمایه ایرانی، همین حمایت از کشاورزان و گندمکاران زحمتکش محسوب می‌شود.

حسین پور تصریح کرد: همه ساله پيش از آغاز فصل خريد، نرخ خريد تضمیني گندم با افزایشي نسبت به سال قبل در جهت حمایت از تولید ملی اعلام مي‌شود كه این مساله موجب ترغیب بیش از پیش كشاورزان خواهد شد.

وی همچنین به ظرفیت‌های ذخیره‌سازی موجود در استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان از پتانسیل مناسبی در عرصه ذخیره‌سازی گندم در سطح کشور برخوردار است و در حال حاضر ظرفیت ذخیره‌سازی در مراکز دولتی و خصوصی استان بیش از یک میلیون تن است که این مراکز به صورت فعال آماده خدمت‌رسانی به کشاورزان استان هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 اظهار کرد: خوشبختانه تمام آرد استحصالي كارخانجات آرد استان با پرمیکس غني‌سازي مي‌شود كه در اين خصوص از استان‌هاي ديگر جلو هستیم.

حسین پور وضعیت ذخیره‌سازی محصول استراتژیک گندم در استان خوزستان را مناسب اعلام كرد و گفت: با توجه به این‌که نان بخش اصلي سبد کالای هر خانواده ایرانی به شمار می‌رود، اهم وظیفه مسئولين، برنامه‌ریزی مناسب برای خرید و ذخیره‌سازی مناسب گندم است.

وی نظارت و بازرسي در خصوص كيفيت نان را از اقدامات لازم جهت ارتقاء و كيفي‌سازي گندم و نان برشمرد و افزود: خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان، تامين گندم كارخانجات آرد و ذخيره‌سازي كالاهاي اساسي، آموزش نانوايان، بازسازي و نوسازي واحدهاي نانوايي و غني‌سازي آرد از اهداف اصلي شركت غله و خدمات بازرگاني استان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار