تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۴۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهسازی 7 کیلومتر جاده عشایری در بخش شهیون
رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول از شن ریزی هفت کیلومتر مسیر جاده امامزاده عمران به دارخلک از مناطق عشایری بخش شهیون خبر داد
رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول از شن ریزی هفت کیلومتر مسیر جاده امامزاده عمران به دارخلک از مناطق عشایری بخش شهیون خبر داد.

محسن پورفرخی روز سه شنبه مهمترین مشکل عشایر مناطق صعب العبور دزفول را مشکل جاده دانست و افزود: عملیات شن ریزی این جاده در راستای خدمات رسانی به جامعه عشایری و ارتقای سطح معیشت آنان انجام شد.

وی افزود:عشایر به عنوان تولید کنندگان دام در دزفول نیازمند حمایت های همه جانبه دستگاه های اجرایی شهرستان دزفول می باشند.

رییس اداره امور عشایر شهرستان دزفول فاصله دزفول تا محل اجرای این عملیات را 120 کیلومتر دانست و اظهار کرد:این مسیر در دهستان احمدفداله بخش شهیون دزفول واقع شده که با شن ریزی هفت کیلومتری این مسیر تردد خودروها ممکن شد.

پورفرخی گفت:دهستان های احمدفداله و دره کاید به عنوان یکی از مهمترین دهستان های عشایری دزفول بیش از 60 هزار راس واحد دامی دارند.

بخشدار شهیون نیز در این خصوص گفت:با تلاش اداره امور عشایر شن ریزی این مسیر انجام و تردد اهالی روستاهای منطقه ممکن شد.

هوشنگ عبدالهی تعداد روستاهای دهستان های احمدفداله و دره کاید دزفول را 60 روستا دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره امور عشایر مشکل جاده های روستای دارخلک نیز رفع شود.

وی افزود:عشایر نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی شهرستان هستند و باید مشکلات عمده آنها که شامل راه ، جاده سازی و آب می باشد با همکاری و حمایت دستگاههای ذیربط حل شود.

عبدالهی گفت:عشایر بخش شهیون نیاز به مکانی برای تجمیع فرآورده های دامی خود دارند ضمن اینکه بهبود جاده های دهستان های احمدفداله و دره کاید از ضروریات این منطقه است که باید با حمایت اداره راه وشهرسازی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر پل زول در بخش شهیون نیز نیاز به تغییر مسیر و مسیرشکافی دارد گفت: به دلیل نامناسب بودن وضعیت جاده ها شاهد تصادفاتی مرگبار در این بخش هستیم به طوری که در آخرین حادثه یکدستگاه خودروی نیسان با 17 سرنشین در جاده صعب العبور این بخش واژگون شده و یک کشته و 16 مصدوم بر جای گذاشت.

بخش شهیون دزفول با 2 هزار و 890 کیلومتر مربع وسعت دارای پنج دهستان است.
دهستان احمدفداله در مناطق دور افتاده و کوهستانی شمال دزفول و در فاصله 120 کیلومتری شهر دزفول واقع است که از جاده مناسبی برخوردار نیست.

منطقه احمدفداله 20 درصد مساحت شهرستان دزفول را شامل می شود.

بخش شهیون با 372 واحد تقسیمات کشوری و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شهیون دزفول
:
:
:
آخرین اخبار