تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۴۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده سابق مسجدسلیمان در مجلس:
نمایندگان خوزستان باید در همه کمیسیون های مجلس تقسیم شوند
۱۸ نماینده خوزستان باید در همه کمیسیون های مجلس شورای اسلامی تقسیم شوند و از همه ظرفیت های آنها برای توسعه استان استفاده کنند
نماینده سابق مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۸ نماینده خوزستان باید در همه کمیسیون های مجلس شورای اسلامی تقسیم شوند و از همه ظرفیت های آنها برای توسعه استان استفاده کنند.

اسماعیل جلیلی در خصوص علت تراکم نماینده خوزستان در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس اخباری که اعلام شده، ۱۱ نماینده خوزستان برای عضویت در کمیسیون انرژی نامزد شده اند در حالیکه همه کمیسیون ها در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه خوزستان زادگاه و خواستگاه نفت و پایتخت انرژی ایران به شمار می رود طبیعی است که نمایندگان خوزستان ارتباط بیشتری با کمیسیون انرژی مجلس دارند و لی نباید شرایط به گونه ای پیش برود که سایر کمیسیون ها مورد غفلت قرار بگیرند.

جلیلی با اشاره به اهمیت کمیسیون ها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر طرح و لایحه ای که در مجلس تصویب می شود اگر از پایه های محکم کار کارشناسی برخوردار باشد قانون بادوام و همه جانبه ای است.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: برای بررسی طرح و لوایح مهم کمیسیون های مجلس از توان و ظرفیت مرکز پژوهشها، صاحب نظران و کارشناسان بیرون از مجلس استفاده می کند و به این دلیل طرح هایی که برای تصویب ارائه می کند از پختگی برخوردار است.

جلیلی به تخصص اعضای کمیسیون ها اشاره کرد و گفت: کسانی که به عضویت کمیسیون های مجلس پذیرفته می شوند معمولا تجربه، تحصیلات و سوابق اجراییشان در نظر گرفته می شود که این می تواند سهم اساسی در توانمندی کمیسیون ها داشته باشد.

وی به نمایندگان خوزستان توصیه کرد: در یک همگرایی و همفکری، شرایط را به گونه ای پیش ببرند که این استان در تمامی کمیسیون های مجلس نماینده داشته باشد تا بتوان از این طریق بهتر به استان خوزستان و توسعه همه جانبه آن کمک کرد زیرا همه کمیسیون ها نقش مهمی در تصویب قوانین در مجلس دارند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: اسماعیل جلیلی
:
:
:
آخرین اخبار