تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل سياسی استانداري خوزستان:
هرگونه تبليغات خارج از حوزه ستاد انتخاباتی از سوي نامزدها ممنوع است
طبق ماده 61 قانون جديد انتخابات كانديداها حق الصاق ( عكس، پوستر، اعلاميه، اطلاعيه، زندگي نامه، تراك) بر روي ديوارهاي شهر را به هر نحوي نداشته و فقط مي توانند داراي عكس 10.15 و زندگي نامه 15.20 يا اطلاعيه به صورت بروشور باشند اين نامزدها همچنين به هيچ عنوان حق تبليغات را در منازل شخصي ندارند
حميد قناعتي در نشست صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشريح مسايل موجود در زمينه انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي در استان پرداخت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري خوزستان، مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري با تقدير از تلاش اصحاب رسانه استان و حضور فعال آنان در تمام زمينه ها آنان را ناشر و امانت دار حقايق جامعه خواند.
قناعتي با بيان اينكه صدور دستور آغاز فعاليت هاي انتخاباتي از سوم دي ماه سال جاري از سوي وزير كشور گفت: با توجه به حساسيت اين دوره انتخابات به عنوان اولين انتخابات بعد از فتنه سال 88 انتظار مي رود همچون گذشته شاهد حضور پرشور و حداكثري مردم كه ناشي از بصيرت آنان است، خواهيم بود. حضور 85درصد از واجدين شرايط در آخرين دوره انتخابات اعلام حمايت از دولت و پايبندي آنان به انقلاب اسلامي بوده است.
وي با اشاره به فصل الخطاب بودن قانون در تمام جريانات افزود: همه مسئولان در اين زمينه مصممند با محوريت قانون طبق سفارشات مقام معظم رهبري جهت قانون مداري گام بردارند و اقدامات اجرايي اين دوره را با حساسيت بالا برعهده گيرند.
اين مقام مسئول انتخابات را نه يك هدف كه يك وسيله جهت احراز عرصه خدمت بزرگ تري عنوان نمود و بيان داشت: بايد مراقب باشيم در اين ميان دچار مشكل و اقدامات غير قانوني شد چراكه انتخابات بايد ضامن وحدت ملي ما باشد و اگر در اين مسير كسي به هر نحوي قدم بردارد موظف است در راستاي تضمين وحدت ملي باشد.
مسئول كميته سياسي و آموزشي ستاد انتخابات استان در خصوص اقدامات تبليغاتي نامزدها در سطح شهر كه در گذشته تاثير سويي بر چهره آن مي گذاشت گفت: تبليغات خارج از محدوده قانوني ممنوع بوده و طبق ماده 61 قانون جديد انتخابات كانديداها حق الصاق ( عكس، پوستر، اعلاميه، اطلاعيه، زندگي نامه، تراك) بر روي ديوارهاي شهر را به هر نحوي نداشته و فقط مي توانند داراي عكس 10.15 و زندگي نامه 15.20 يا اطلاعيه به صورت بروشور باشند اين نامزدها همچنين به هيچ عنوان حق تبليغات را در منازل شخصي ندارند و مابقي موارد تبليغاتي نيز اگر خارج از ستادهاي تبليغاتي آنان صورت گيرد غير قانوني و مستلزم برخورد از سوي هيات بازرسي انتخابات خواهند بود.
وي خبر داد: تشكيل هيات بازرسي انتخابات از طرف وزير در وزارت كشور تاييد گرديده و در استان ها نيز هيات هاي بازرسي ضمن تعامل با مردم جهت دريافت شكايات از ستادهاي تبليغاتي و انتخاباتي در راستاي برخورد با متخلفان وارد عمل خواهند شد.
حميد قناعتي همچنين از اجراي طرح جامعه راي گيري الكترونيكي در 10درصد از حوزه هاي اخذ راي خبر داد و افزود: هنوز اين 10درصد مشخص نشده چراكه برخي از شهرستان ها فاقد زيرساخت هاي الكترونيكي مي باشند.
قناعتي در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمينه ترويج فرهنگ انتخاباتي در جامعه تصريح كرد: رسانه ملي در ابتدا به تعريف واژه انتخاب و ضرورت آن در زندگي مردم پرداخت و در حال حاضر با تصميم به اعمال شتاب بيشتري در اين زمينه گرفته است.
وي در پاسخ به سوال برخي از خبرنگاران مبني بر حضور تمام وقت ناظرين نامزدهاي انتخاباتي در محل حوزه گفت: به هيچ عنوان اين ناظرين نبايد از محل حوزه به هر دليلي بيرون رفته و بايد تا پايان استخراج و تنظيم صورت جلسه در محل حوزه حضور داشته باشند و تنها در صورت اعمال عملي غيرقانوني از سوي آنان اين امر صورت خواهد پذيرفت.
مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري از تشكيل ستاد انتخابات و اعضاي آن در استان خبر داد و ادامه داد: جلساتي توسط اين ستاد جهت بررسي مسايل انتخاباتي با روند بسيار خوبي تشكيل و سه مانور انتخاباتي نيز در همين راستا برگزار گرديده است.امروز نيز چهارمين مانور نبز برگزار خواهد شد.در حال حاضر ثبت نام فرضي نامزدها در حال انجام بوده كه از سوم دي ماه جاري واقعي خواهند شد.
وي با اشاره به تلاش بسيار همگان و در راس آن نقش موثر مقام معظم رهبري جهت بصيرت افزايي امت خود عنوان كرد: حضور در انتخابات به عنوان تعلقات سياسي، ديني، اجتماعي و منطقه اي مطرح است و مردم آن را حق خود دانسته و با تفكري در محدوده هاي خارج از مرزها يكزبان راي خود را تيري بر قلب دشمنان اسلام مي دانند.
مسئول كميته سياسي و آموزشي ستاد انتخابات استان تاكيد كرد: با تمام نامزدهايي كه تلاش دارند با سياه نمايي اقدامات دولتي سعي در از بين بردن بستر اعتماد مردم دارند برخورد شده و اين اقدامات به طور مستقيم بر تاييد صلاحيت آنان موثر خواهد بود.
وي در ادامه به تشريح آمار و پيش بيني هاي ستاد انتخابات استان پرداخت و گفت: همچون گذشته و به دليل عدم اعمال تغيير در اجزاي تقسيمات كشوري در حوزه انتخاباتي در استان تعداد نامزدها 18 نفر بوده و تعداد شعب اخذ راي ثابت و سيار در استان نيز2هزار و823 شعبه پيش بيني شده است.هر كانديدا به تعداد مناطق شهرداري شهرش مي تواند يك ستاد تبليغاتي و در ساير شهرها و مراكز هر بخش نيز تنها يك ستاد مي تواند داشته باشد.
قناعتي در پايان شرايط راي دهندگان و انتخاب شوندگان را اينگونه بيان كرد: طبق ماده 27 قانون انتخابات راي دهندگان بايد داراي 18 سال تمام( متولدين 12/12/72 و قبل از آن) بوده، تابعيت جمهوري اسلامي داشته و از از عقل(عاقل) برخوردار باشند.انتخاب شوندگان نيز طبق ماده 28 قانون انتخابات بايد 30سال تمام و حداكثر 75 سال سن داشته، داراي تابعيت جمهوري اسلامي و انتظام عملي به جمهوري اسلامي و قانون اساسي و ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل نوراني ولايت فقيه داشته، داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد و يا معادل آن( ارزش استخدامي داشتن)، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه و سلامت جسماني( بينايي، شنوايي و گويايي) باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سيدى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
معلومه ديگه نماينده هاى فعلى شناخته شده اند واين محدوديت هاى تبليغات عدالت در تبليغ را زيرسئوال مى برد بنابراين همين آقايان فعلى دوباره راى خواهند آورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
0
خيلى خوبه چه معنى داره در و ديوار شهر رو داغون كنند با پوستر و بنر
:
:
:
آخرین اخبار