تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت 180 شرکت در حوزه علم و فناوری در خوزستان
180 شرکت در حوزه های علم و فناوری در خوزستان فعالیت دارند که از این تعداد 60 شرکت دانش بنیان هستند
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: 180 شرکت در حوزه های علم و فناوری در خوزستان فعالیت دارند که از این تعداد 60 شرکت دانش بنیان هستند.

بابک مختاری اظهار کرد: از این تعداد شرکت، 142 شرکت زیر مجموعه پارک علم و فناوری، 30شرکت زیر مجموعه مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز و تعدادی نیز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

وی افزود: این پارک از نظر فعالیت های مربوط به حوزه فناوری و دانش بنیان، جزو 10 پارک نخست کشور است و از نظر میزان فروش شرکت های دانش بنیان رتبه 12 را دارد.

مختاری، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری را از برنامه های امسال پارک علم و فناوری خوزستان اعلام کرد و گفت:این صندوق با سرمایه 51 درصدی بخش خصوصی و 49 درصدی بخش دولتی راه اندازی، و از طرح های کارآفرینانه پژوهشگران و کارآفرینان خوزستان حمایت مالی می کند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهارکرد: راه اندازی مدرسه کسب و کار، برگزاری جشنواره ایتاپ(ایده تا پدیده) برای عموم شهروندان با هدف گسترش فرهنگ ایده پردازی بین افراد جامعه و آموزش به ایده دهندگان برتر برای راه اندازی کسب و کار، تعمیر و تجهیز ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری خریداری شده از دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله دیگر برنامه های امسال است.

وی ادامه داد: جشنواره ایتاپ با هدف شناسایی و توانمندسازی ایده های برتر دانشجویان دانشگاه های خوزستان،در پنج دوره از اسفند پارسال تا پایان اردیبهشت امسال در دانشگاه های شهید چمران، پیام نور، رامین و خاتم الانبیای بهبهان برگزار شد.

مختاری اضافه کرد: 200 ایده دهنده در این دوره ها حضور داشتند و ایده های برتر معرفی و تقدیر شدند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: قرار است افراد برتر در پایان شهریور یا مهر امسال، در قالب مدرسه کسب و کار با شرایط ایجاد کسب و کار آشنا شوند.

وی در خصوص مشکلات پارک علم و فناوری گفت: کمبود فضا از مهمترین مشکلات این حوزه است که در تلاش هستیم با همکاری سایر دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی فضاهایی را به صورت موقت در اختیار گرفته و به کارآفرینان خوزستان خدمت رسانی کنیم.

وی افزود: بودجه پارک علم و فناوری به صورت کلی نسبت به سایر دستگاه ها کمتر است و تقریبا دو درصد بودجه وزارت علوم را در اختیار دارد.

وی اظهار کرد: با این میزان بودجه معادل 800 میلیارد ریال، در سال 1392، شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری در سال 1392، 20 هزار میلیارد ریال فروش داشتند.

مختاری اضافه کرد: برای سازماندهی وضعیت بودجه پارک های علم و فناوری، به تازگی از سوی دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم و آموزش عالی، کمیته ای برای ترمیم و ارتقای پارک ها متشکل از چند نفر از روسای پارک ها و چند کارشناس خبره تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به مشکلات مالی صنایع بزرگ خوزستان، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان این استان که معمولا به شرکت های بزرگ خوزستان خدمات می دهند با مشکل مالی شدید روبه رو هستند.

وی اضافه کرد:اگر شرکت های بزرگ خوزستان نیازهای خود را از شرکت های داخل این استان تامین نکنند، شرکت های مستقر در پارک و شهرک های صنعتی با مشکل جدی روبه رو شده و حتی خطر ورشکستگی آنها را تهدید می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار