تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۸۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود بودجه، گریبان‌گیر دانشگاه پیام نور خوزستان
اغلب مشکلات دانشگاه مربوط به کمبود بودجه است و با شهریه ناچیز دانشگاه پیام نور واقعاَ نمی‌توان دانشگاه را به‌راحتی اداره کرد
رییس دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: اغلب مشکلات دانشگاه مربوط به کمبود بودجه است و با شهریه ناچیز دانشگاه پیام نور واقعاَ نمی‌توان دانشگاه را به‌راحتی اداره کرد.

دکتر علیرضا رازقی‌زاده در خصوص انتظارات این دانشگاه از مجلس دهم اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در دانشگاه پیام نور کمبود بودجه است و با توجه به این‌که شهریه دانشجویان در دانشگاه پیام نور مبلغ ناچیزی است نمی‌توان به‌راحتی دانشگاه را اداره کرد و به کمک دولت نیاز داریم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف دانشگاه انجام فعالیت‌های پژوهشی است، پژوهش اهمیت زیادی در کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، دانشگاه‌ها می‌توانند با کارآفرینی باعث کاهش نرخ بیکاری شوند و با تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کشور را در دستیابی به فناوری‌های نوین یاری کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان افزود: حمایت از نخبگان جامعه دانشگاهی موضوع دیگری است که نیاز به توجه دارد. نخبگان وقتی طرح یا اختراعی را ارائه می‌دهند نیاز به حمایت مادی دارند. این حمایت‌ها باید در زمینه‌ی مسائل رفاهی و پژوهشی برای نخبگان دلگرمی ایجاد کند. اگر بودجه دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند دانشگاه‌ها نیز می‌توانند حمایت‌های بیشتری از این افراد انجام دهند.

رازقی‌زاده در خصوص افزایش بی‌رویه ظرفیت‌های پذیرش در برخی رشته‌ها و مقاطع، اظهار کرد: باید قوانینی برای کنترل ظرفیت‌ها و رشته‌ها تنظیم شود و رشته‌های دانشگاهی توسط وزارت علوم سامان‌دهی شوند تا هم بازدهی رشته‌ها افزایش پیدا کند و هم تعداد فارغ‌التحصیلان در یک رشته خاص بیشتر از نیاز جامعه نباشد.

وی با بیان این‌که چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های ISI در برخی کشورها سخت شده است، تصریح کرد: ما در کنار آن مجلات ISC را داریم و می‌توانیم مقالات خود را در این مجلات به چاپ برسانیم.

رییس دانشگاه پیام نور خوزستان ادامه داد: حل مشکل چاپ مقالات در ژورنال‌های ISI اگر در زمینه انرژی هسته‌ای یا فناوری‌های نوین نباشد آسان‌تر انجام می‌شود اما در برخی کشورهای پیشرفته اجازه چاپ مقالات ما در این رشته‌ها را نمی‌دهند؛ البته می‌توانیم مقالات خود را در مجلات کشورهای دیگری غیر از آمریکا یا برخی کشورهای اروپایی چاپ کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار