تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۸۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران عنوان کرد:
هیچ نشریه‌ای به رنگ قرمز در دانشگاه وجود ندارد
مطرح‌شدن موضوع ارزیابی نشریات و مجلات علمی از سوی وزارت علوم، ایده‌ خوبی است که قرار است همه نشریات از نظر پایداری، انتشار دوره‌ای و منظم و ... مورد بررسی قرار گیرند و ممکن است در مجوز صادره از وزارت برای نشریات فاقد این شاخص‌ها تجدیدنظر شود
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که تاکنون هیچ نشریه‌ای در دانشگاه از سوی وزارت علوم لغو مجوز نشده است، گفت: تأکید بر توسعه مجلات علمی بین‌المللی در دانشگاه است.

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو با اشاره به وضعیت انتشار مجلات علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: در حال حاضر 26 مجله علمی‌پژوهشی در دانشگاه منتشر می‌شود که از این تعداد 16 مجله دارای مجوز انتشار از وزارت علوم هستند و 10 نشریه دیگر در مرحله اخذ مجوز از وزارت علوم قرار دارند.

وی افزود: مطرح‌شدن موضوع ارزیابی نشریات و مجلات علمی از سوی وزارت علوم، ایده‌ خوبی است که قرار است همه نشریات از نظر پایداری، انتشار دوره‌ای و منظم و ... مورد بررسی قرار گیرند و ممکن است در مجوز صادره از وزارت برای نشریات فاقد این شاخص‌ها تجدیدنظر شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که وضعیت مجلات علمی دانشگاه مناسب است، تصریح کرد: تاکنون هیچ نشریه‌ای در دانشگاه از سوی وزارت علوم لغو مجوز نشده است. مطابق شاخص‌بندی وزارت علوم نشریات در سه سطح با رنگ‌های سبز، زرد و قرمز دسته‌بندی می‌شوند که 14 نشریه در دانشگاه دارای رنگ سبز و 4 نشریه به رنگ زرد هستند و هیچ نشریه‌ای به رنگ قرمز در دانشگاه وجود ندارد.

حاجی‌دولو ادامه داد: در تلاش هستیم که نشریات رنگ زرد با تولیدات مناسب و بررسی دقیق محتوا، جایگاه خود را ارتقا دهند تا تمام نشریات علمی دانشگاه دارای رنگ سبز باشند.

وی با بیان این‌که نشریات علمی باید در سطح بین‌المللی انتشار پیدا کنند تا جایگاه آن‌ها ارتقا پیدا کند، گفت: نشریاتی که به زبان‌های بین‌المللی انتشار پیدا می‌کنند، تولیدات آن‌ها در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی ثبت شده، این امر موجب ارتقای آن‌ها می‌شود اما نشریاتی که به زبان فارسی منتشر می‌شود مخاطبان محدودی دارند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر لزوم توسعه مجلات و نشریات علمی‌پژوهشی گفت: سیاست ما در این خصوص توسعه مجلات علمی به زبان انگلیسی است تا مقالات اساتید و پژوهشگران دانشگاه در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی قابلیت انتشار داشته باشد؛ البته این به معنای عدم حمایت از مجلات علمی فارسی‌زبان نیست و از این نشریات نیز حمایت می‌شود.

حاجی‌دولو با اشاره به این‌که پنج نشریه علمی دانشگاه شهید چمران به‌صورت بین‌المللی انتشار می‌یابند، اظهار کرد: از این تعداد سه نشریه به زبان انگلیسی، یک نشریه به زبان فرانسه و یک نشریه به زبان عربی منتشر می‌شود.

وی در خصوص روند اعطای مجوز به مجلات علمی گفت: ابتدا درخواست انتشار مجلات علمی در دانشگاه بررسی و پس از اعطای مجوز مجلات انتشار پیدا می‌کنند، معمولاَ پس از انتشار سه تا چهار شماره برای درخواست مجوز از وزارت علوم اقدام می‌شود و وزارت نیز شماره‌های منتشرشده را بررسی و براساس آن در خصوص صدور مجوز تصمیم‌گیری می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار