تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۹۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اظهارات نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس:
پروژه بهشت‌آباد راه حل اساسی حل معضل آب اصفهان است/ شبکه تونل گلاب 1 و 2 حداکثر تا 2 سال آینده به نتیجه می‌رسد
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه بهشت‌آباد و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی راه حل اساسی حل معضل آب اصفهان است که البته بسیار بلندمدت بوده و پیش‌بینی می‌شود که در کمتر از 10 سال به نتیجه نرسد
خبرگزاری فارس: پروژه بهشت‌آباد در کمتر از 10 سال آینده به نتیجه نمی‌رسد

ابوالفضل ابوترابی اظهار کرد: یکی از راهکارهای فوری برای حل مشکل آب اصفهان صرفه‌جویی در مصرف آب و دیگر دعای مردم برای بارش‌ها و نزولات آسمانی است.

وی افزود: راهکار فوری یعنی راهکاری که تا آخر تابستان امسال نتیجه دهد، بنابراین اگر مردم همکاری کنند و بتوانیم بین 15 تا 20 درصد مصرف آب شرب را کاهش داده و مدیریت کنیم، می‌توانیم مشکل امسال را پشت سر بگذاریم. غیر از این هم در حال حاضر در کوتاه مدت راهکاری وجود ندارد، چون از لحاظ فنی و بودجه امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در میان مدت افتتاح تونل گلاب 1 و 2 را داریم، پیش‌بینی ما این است که تا یک سال دیگر در صورت تأمین بودجه بتوانیم این طرح را به انجام برسانیم. این طرح برای تأمین آب آشامیدنی خیلی مؤثر است.

ابوترابی عنوان کرد: در بحث فضای سبز و صنعت، تأمین آب از طریق پساب فاضلاب‌های شهری است. به تدریج باید به سمت ضرورت تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهایمان برویم که این طرح در میان مدت جواب می‌دهد و مشکل آب در این زمینه حل می‌شود.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل کم آبی باید ترکیبی از اقدامات انجام شود، قسمتی از آن اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش مصرف آب است؛ بحث بعدی اصلاح سیستم آبرسانی شهری و روستایی است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه شبکه‌های آب آشامیدنی خیلی فرسوده است، بنابراین هدر رفت آب خیلی بالاست و در بعضی روستاها تا 40 درصد هدر رفت آب داریم.

ابوترابی اظهار کرد: اگر بتوانیم این شبکه‌ها را اصلاح کنیم بین 20 تا 40 درصد می‌توانیم از هدررفت آب جلوگیری کنیم. البته این اقدامی میان مدت است و با توجه به روستاها و شهرها متفاوت است.

وی گفت: در مرحله بعد شبکه تونل گلاب 1 و 2 برای تأمین آب آشامیدنی 5 میلیون مردم ساکن اصفهان یک امر ضروری است، اگر همت باشد و بودجه برسد حداکثر تا 2 سال آینده این پروژه به نتیجه می‌رسد. البته این هم اقدامی برای کوتاه مدت است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب یک راهکار اساسی است که می‌توانیم بازیافت آب و چرخه مطمئن آب را داشته باشیم. این مسأله هم برای اصفهان خیلی حیاتی است.

ابوترابی در ادامه گفت: بحث بعدی که می‌تواند آخرین راه حل ما باشد پروژه بهشت آباد و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی است که این‌ها مسائل خاص خودش را دارد. از طرفی بسیار بلندمدت است و پیش‌بینی می‌شود که در کمتر از 10 سال به نتیجه نرسد از طرف دیگر این سؤال وجود دارد که آیا از لحاظ زیست محیطی اجرای این طرح درست است.

وی در پایان با تأکید مجدد بر کاهش مصرف آب خاطرنشان کرد: خواهش من این است که مردم واقعاً امسال همراهی کنند و چاره‌ای جز این هم نیست، ان شاءالله خداوند هم بارندگی را که رحمت الهی است بفرستد.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
شما اصفهانی ها تمام سرچشمه های کارون را مال خود کردید حالا این آقای نماینده داره ننه من غریبم در می یاره به مردم اصفهان خطاب میکند که دعا کنند باران بیایید!!! آخر چرا اینقدر دروغ؟؟؟ از خدا بترسید بروید کشت برنج را در استان خود حذف کنید ، بیابانهای شما تبدیل به گلستان شده زیاده خواهی ها ی شما تمامی ندارد لزومی ندارد خود را به بیچارگی و درماندگی و بی آبی بزنید دولت نیز با شما همراه است و استان کویری را بدون چون وچرا آباد خواهد کرد پس ای نماینده ی اصفهانی احتیاجی نیست فیلم بازی کنی.
اهوازی
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
وزیر نیرو را استیضاح کنید
:
:
:
آخرین اخبار