تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۹۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب نمازجمعه اهواز:
دشمن پیمان شکنی کند پاسخ دندان شکن می بیند
امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی درباره پاره کردن برجام و پاسخ دندان شکن مقام معظم رهبری به این اظهارات، خاطرنشان کرد: مطابق فرمایشات ایشان دستور اسلام است که بر عهد خود پایبند بمانیم اما اگر دشمنان پیمان شکنی کردند اسلام به ما دستور می‌دهد پاسخ دندان شکنی به آنها بدهیم
امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی درباره پاره کردن برجام و پاسخ دندان شکن مقام معظم رهبری به این اظهارات، گفت: مطابق فرمایشات ایشان دستور اسلام است که بر عهد خود پایبند بمانیم اما اگر دشمنان پیمان شکنی کردند اسلام به ما دستور می‌دهد پاسخ دندان شکنی به آنها بدهیم.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوی الهی هدف از روزه داری ماه رمضان را رسیدن به مقام تقوی عنوان کرد و گفت: هدف از عبادات این ماه آن است که با تقوی باشیم و از گناه دوری کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در دوران کوتاه زندگی خود رنج‌ها و مصائب بسیاری کشیدند. امام حسن(ع) یکی از کسانی هستند که آیه تطهیر، سوره انسان و آیه مباهله که یکی از وقایع تاریخی و معجزات اسلام است به عنوان یکی از افراد خاندان پیامبر(ص) در شأن ایشان نازل شده است.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادمه سخنان خود با اشاره به لزوم تقوی مداری در زندگی، جان کلام و عنصر اصلی نماز جمعه را وصیت به تقوی عنوان کرد و افزود: تقوی الهی یعنی دوری از گناهان؛ چرا که این گناهان هستند که زندگی ما را درون فاسد و تباه می‌سازند.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به ۳۱ خرداد و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار کرد: دکتر شهید چمران جایگاه علمی بسیار بالایی داشت اما با توجه به اینکه فردی تکلیف مدار و به دنبال انجام وظیفه بود، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به لبنان رفت و در خدمت شهید امام موسی صدر اقدامات برجسته و خدمات بسیاری به شیعیان لبنان کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به خدمات دکتر چمران در دوران جنگ تحمیلی گفت: وی پس از تربیت نیروهای بسیار و خدمات ارزنده درتاریخ ۳۱ خردا به شهادت رسید. زندگی این شهید برای ما درس است؛ به این معنا که سرگرم زندگی دنیا نباشیم، به زندگی روزمره خود اکتفا نکینم و دین خود را به هر شکل که اسلام نیاز دارد، ادا کنیم.

وی همچنین یاد استاد حمید سبزواری شاعر وحماسه‌سرای انقلابی را گرامی داشت و به هنرمندان توصیه کرد از استاد سبزواری را الگوی خود قرار داده و راهش را ادامه دهند.

آیت‌الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر سازمان ملل مبنی بر حذف عربستان از ناقضین حقوق کودکان، آن را یک رسوایی برای سازمان ملل خواند و تصریح کرد: بیش از یکسال است که مردم یمن و کودکان آن شب و روز زیر آتش سعودی‌ها هستند. سازمان ملل با این حرکت تیر خلاصی به خود زد و آبرویی برای خود باقی نگذاشت. گرچه از ابتدا نیز همین‌ طور بود و می‌دانیم اعتباری به اینها نیست و ما باید به تکیه بر خدا و نیروهای صادق خود پیروز شویم.

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی درباره پاره کردن برجام و پاسخ دندان شکن مقام معظم رهبری به این اظهارات، خاطرنشان کرد: مطابق فرمایشات ایشان دستور اسلام است که بر عهد خود پایبند بمانیم اما اگر دشمنان پیمان شکنی کردند اسلام به ما دستور می‌دهد پاسخ دندان شکنی به آنها بدهیم.

وی در پایان به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و از تلاش‌های این نهاد در اعزام روحانیون و تبلیغ آموزه‌های دین قدردانی کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار