تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۰۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تأسیس مدارس جدید غیردولتی تسهیل می‌شود
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که با توسعه مشارکت‌های مردمی در بخش غیردولتی می‌توان به اهداف کمی و کیفی مدنظر دست یافت، گفت: روند تأسیس و راه‌اندازی مدارس و مراکز جدید غیردولتی تسهیل می‌شود
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که با توسعه مشارکت‌های مردمی در بخش غیردولتی می‌توان به اهداف کمی و کیفی مدنظر دست یافت، گفت: روند تأسیس و راه‌اندازی مدارس و مراکز جدید غیردولتی تسهیل می‌شود.

محمد تقی زاده در نشست شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی استان اظهار کرد: تدوین برنامه یک‌ساله و تعیین اهداف شورای هماهنگی و برگزاری منظم و هدفمند جلسات شورای م‹سسان مدارس غیردولتی به پیشبرد اهداف این شورا کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم تدوین این برنامه یک‌ساله تصریح کرد: مؤسسان مدارس غیردولتی باید در مشخص کردن شاخص‌های لازم به‌منظور شناسایی آسیب‌ها و چالش‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی خوزستان با تأکید بر تسهیل روند تأسیس و راه‌اندازی مدارس و مراکز جدید غیردولتی گفت: با توسعه مشارکت‌های مردمی در بخش غیردولتی و نهادینه‌کردن فرهنگ مشارکت می‌توان به اهداف کمی و کیفی مدنظر دست یافت.

همچنین در این نشست اسفندیار بلدی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان، با اشاره به ماده 13 قانون تأسیس مدارس غیردولتی بر ضرورت و اهمیت راه‌اندازی صندوق حمایت از مؤسسان این مدارس تأکید کرد و این مهم را از اولویت‌های آموزش‌وپرورش استان برشمرد.

وی با تشریح ضرورت اهمیت اجرای ماده 19 قانون تأسیس مدارس غیردولتی، توضیح داد: حمایت از مؤسسان این مدارس به‌منظور معافیت از عوارض شهرداری مطابق با سایر مدارس دولتی و اجرای راهکارهای لازم جهت ارتقای سطح کمی و کیفی مدارس و مراکز غیردولتی ضروری است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان همچنین بررسی و ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی را بسیار مهم دانست و خواستار بررسی مشکلات آنان و پیگیری وام جهت رفع مشکلات این مدارس شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار